درصد مثبت شدن تست کرونا در هرمزگان به کمترین میزان خود رسید

درصد مثبت شدن تست کرونا در هرمزگان به کمترین میزان خود رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان در مقایسه شاخص‌های مرتبط با کووید ۱۹ در دو هفته گذشته، افزود: در هفته‌ای که گذشت به نسبت هفته ماقبل در چهار شاخص کاهش چشمگیری داشتیم که اولین آن کاهش انجام تست و غربالگری بوده که به دلیل کاهش مراجعین سرپایی ۱۱ درصد کاهش داشته ایم.

نوروزیان عنوان کرد: در شناسایی موارد مثبت کووید در کل استان نیز شاهد کاهش ۱۷ درصدی بودیم و همچنین شاخص موارد بستری در بیمارستان به دلیل کرونا نیز طی هفته گذشته ۸.۳ درصد کاهش نشان داد و خوشبختانه در آخرین شاخص که درصد موارد فوت است هم ۷۱ درصد کاهش وجود داشت.

وی اظهار کرد: خبر خوب آنکه درصد مثبت شدن تست کرونا در استان نیز طی هفته گذشته به کمترین میزان خود از ابتدای اپیدمی تاکنون رسیده که ۶ درصد است.

نوروزیان با اشاره به اینکه از اول سال ۹۹ تاکنون برای اولین بار موارد شناسایی شده مثبت در طی یک هفته به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است، اضافه کرد: در کل استان تمام شهرستان‌ها در وضعیت آبی به سر می‌برند به جز بستک که در حال حاضر در وضعیت زرد است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با انجام و تکمیل واکسیناسیون وضعیت تمام شهرستان‌ها سفید و سبز شود.

منبع : مهر