درلیگ والیبال زنان استعدادداشتیم/استفاده ازویدوئو چک اتفاق خوبیست

درلیگ والیبال زنان استعدادداشتیم/استفاده ازویدوئو چک اتفاق خوبیست

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود مرحله پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» از ۱۶ تا ۲۱ بهمن‌ماه با حضور چهار تیم سایپا تهران، ذوب‌آهن اصفهان، باریج اسانس کاشان و پیکان تهران به صورت متمرکز و به میزبانی سالن فدراسیون والیبال برگزار شود که این مسابقات به تعویق افتاد.

مریم هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی‌اش از مرحله رفت و برگشت مسابقات لیگ برتر والیبال زنان گفت: مسابقات امسال کمی متفاوت و فشار رقابت‌ها بسیار بالا بود. تیم‌ها باید از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار می‌داشتند چراکه فرصت کافی برای تمرینات آمادگی جسمانی وجود نداشت. در هفته دو بازی برگزار می‌شد و همین باعث افزایش فشار مسابقات شده بود و این نشان می‌دهد که لیگ زنان نیز به سمت حرفه‌ای شدن می‌رود.

سرمربی تیم والیبال سایپا در ادامه گفت: ملی‌پوشان در تیم‌های باشگاهی تقسیم شدند و هر تیم حداقل شش ملی‌پوش در اختیار داشت و همین باعث شد سطح کیفی مسابقات افزایش یابد. مسابقات قابل‌پیش‌بینی نیست و مشخص نیست کدام تیم قهرمان می‌شود، همه تیم‌ها در کورس قهرمانی هستند.

وی با اشاره به مرحله پلی‌آف رقابت‌ها نیز گفت: اتفاق مثبت در مرحله پلی‌آف استفاده از ویدئو چک است. در این مرحله حساسیت مسابقات بالا است، بازیکنان و کادرفنی هم زحمت کشیده‌اند و می‌خواهند مزد زحمات خود را ببیند و اگر در داوری یک امتیاز اشتباهی رخ دهد ویدئو چک می‌تواند آن را برطرف کند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا استعداد خاصی در مسابقات لیگ که به نفع آینده والیبال زنان باشد مشاهده شد یا خیر گفت: به دلیل این‌که ۵ – ۶ لژیونر داشتیم فرصت زیادی برای جوان‌ها فراهم شد تا خود را در مسابقات لیگ نشان دهند. ۳-۴ بازیکن در این مسابقات حضور داشتند که می‌توانند در آینده به والیبال زنان ایران کمک و به تیم‌ملی ملحق شوند.

سرمربی تیم والیبال سایپا درباره شرایط کرونا نیز گفت: در طول مسابقه چند بازیکن مبتلا شدند که به آن‌ها استراحت و در قرنطینه به سر بردند اما خوشبختانه درحال‌حاضر شرایط تیم خوب است همه بازیکنان در سلامت کامل هستند و برای شروع مرحله پلی‌آف آماده هستیم.

هاشمی در پایان گفت: سطح مسابقات لیگ بسیار خوب است باشگاه سایپا نیز حمایت خوبی از تیم به عمل آورد، از آن‌ها تشکر می‌کنیم امیدواریم که بتوانیم با هت تریک قهرمانی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

منبع : مهر