در محیط آزمون تنظیم‌گری به نقش بازیگران و ذی‌نفعان جدید توجه شود

در محیط آزمون تنظیم‌گری به نقش بازیگران و ذی‌نفعان جدید توجه شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم رونمایی از سندباکس بانک مرکزی، اقدام رئیس کل بانک مرکزی در راه اندازی سندباکس را قابل تقدیر خواند و گفت: توجه دکتر صالح آبادی در سال ابتدایی مسئولیتشان به این مسأله قابل قدردانی است.

وی نگاه حاکم به این حوزه را به مانند همه دنیا محافظه کارانه دانست و افزود: البته این نگاهی صحیح است چراکه در اقتصاد ما بانک بازیگر اصلی است؛ اما در عین حال باید شهامت تحقق توسعه باید در عصر جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به رونمایی از سندباکس (محیط آزمون تنظیم‌گری) در بانک مرکزی یادآور شد: امیدوارم در ساختاری که امروز تعریف شده است به نقش بازیگران و ذی‌نفعان جدید بلاک چین، هوش مصنوعی و به‌کارگیری روش‌های جدید برای گسترش بازار توجه شود.

وی تصریح کرد: ضروری است از نگاه ماشینی شدن و الکترونیکی شدن کسب و کارها به سمت روش‌های جدید و شخصی سازی خدمات و امکان تحقق شبه پول‌ها که نیازمند جسارت، نظامات سیاسی و همگرایی در کشور است؛ نیز حرکت کنیم و لذا معتقدم مقدمات این کار نیز بر مبنای همگرایی دیدگاه و رسیدن به وفاق باشد تا در نهایت به توسعه اقتصادی کشور که در شرایط امروز بسیار ضروری است دست یابیم.

منبع : مهر