دستگاه قضا با مسببان حوادث ریلی در کشور برخورد جدی کند

دستگاه قضا با مسببان حوادث ریلی در کشور برخورد جدی کند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۸ تیرماه) در صحن علنی مجلس طی تذکر شفاهی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: یاد و خاطر جانباختگان حادثه قرار مسافربری مشهد-یزد را گرامی می‌داریم و به خانواده آنها تسلیت می‌گوئیم. روز گذشته که گزارش کمیسیون تخصصی در باره این حادثه قرائت شد، به یاد حادثه قطار تبریز که در سمنان رخ داد، افتادم اما نوع مواجهه با حادثه در آن زمان متفاوت بود.

وی با بیان اینکه مدیر عامل وقت شرکت ملی راه آهن بعد از حادثه قطار تبریز خود را فدای وزیر راه و شهرسازی سابق کرد، افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس که در دوره گذشته جز اقلیت بودیم، توانستیم بعد از این حادثه وزیر راه را مورد استیضاح و بازخواست قرار دهیم. اما متأسفانه امروز مواجهه‌ای که با حادثه مشابه صورت گرفته است، متفاوت بوده و علیرغم گزارش کمیسیون تخصصی مبنی بر انتصاب غیر حرفه‌ای در راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شاهد بی مبالاتی و فقدان تصمیم گیری در این خصوص هستیم.

نماینده مردم تبریز گفت: اگر قوه قضائیه با مسببان حادثه قبلی برخورد درخوری انجام می‌داد امروز دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نبودیم. تنها برخورد امروز این بوده که خانواده جانباختگان حادثه قطار تبریز توانسته اند دیه عزیزان خود را دریافت کنند. در حالی که گزارش‌ها حاکی از آن است که تخلفات گسترده‌تری رخ داده اما دستگاه قضا هنوز بعد از گذشت هفت سال اقدامی در این باره انجام نداده است. انتظار می‌رود چنین موضوعاتی به صورت جدی مجدد مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع : مهر