دستگیری شرور مسلح/ بازداشت سارقان تجهیزات دکل‌های مخابراتی

دستگیری شرور مسلح/ بازداشت سارقان تجهیزات دکل‌های مخابراتی

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری شرور مسلح در شرق تهران

سرهنگ محمدقاسم طرهانی جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد شروری در محله سلیمانیه با استفاده از سلاح گرم، بررسی موضوع در اختیار مأموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در پالایش اطلاعاتی مشخص شد متهم سابقه دار بوده و پیش تر تحمل کیفر داشته است، افزود: طی رصدهای اطلاعاتی مأموران عملیات کلانتری پاتوق‌ها و محل‌های حضور متهم را شناسایی کردند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دادند. پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در حالی که قصد ورود به مخفیگاهش داشت، دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی یک قبضه سلاح گرم به همراه ۲ فشنگ کشف و متهم برای تحقیقات تکمیلی به به کلانتری انتقال یافت.

دستگیری شرور مسلح/ بازداشت سارقان تجهیزات دکل‌های مخابراتی

کشف ۶ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران در راستای مقابله با عوامل نا امنی و برخورد جدی با مجرمان، با اشراف کامل اطلاعاتی موفق شدند یکی از فروشندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را در فضای مجازی شناسایی کنند. با شناسایی هویت متهم و مخفیگاه وی در حوالی غرب تهران، نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بررسی از داخل مخفیگاهش اخذ شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: مأموران این مرکز ظهر روز گذشته به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در این عملیات ۶ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و ۳۶۰ عدد فشنگ کشف کنند. پس از انتقال متهم و انجام بازجویی‌های مقدماتی، مشخص شد که متهم سلاح‌های شکاری را از همدستش در استان‌های جنوبی کشور تهیه و پس از انتقال آن به مخفیگاهش با تبلیغ در فضای مجازی آنها را می‌فروشد.

بازداشت سارقان تجهیزات دکل‌های مخابراتی

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان در توضیح این خبر بیان داشت: در اوایل آبان ماه امسال نماینده حقوقی یکی از شرکت مخابرات از سرقت ۱۰ دکل مخابراتی در سطح شهر تهران شکایت کرد. کاراگاهان با مراجعه به محل‌های سرقت و با بررسی‌های میدانی تصویر ۲ نفر سارق جوان که با موتورسیکلت تجهیزات مخابراتی را سرقت می‌کردند شناسایی کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با بدست آمدن این سرنخ کاراگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت یکی از سارقان را بنام بهزاد ۳۵ ساله را مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه تحقیقات مشخص شد رامین یکی از کارگران اخراجی پیمانکار شرکت مخابراتی بوده است که با تشکیل باندی اقدام به سرقت می‌کند.

وی گفت: با انجام اقدامات پلیسی هویت متهم دوم پرونده نیز شناسایی و در چندین عملیات ویژه پلیسی ۲ سارق و ۳ مالخر دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه کشف و به همراه متهمان به پلیس آگاهی انتقال یافت. با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند سرقت و اعتراف متهمان به جرم ارتکابی، هر ۵ متهم به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری شرور مسلح/ بازداشت سارقان تجهیزات دکل‌های مخابراتی

پستچی مسلح سارق بود

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در آخرین خبر این بسته خبری گفت: عوامل کلانتری ۱۱۵ رازی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را در حال فرار مشاهده کردند که شهروندان به تعقیب وی می‌پرداختند. مأموران کلانتری بلافاصله وارد عمل شدند و پس از مدتی تعقیب و گریز متهم را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی یک قبضه سلاح جنگی با ۹ فشنگ کشف کردند.

وی گفت: عوامل عملیات کلانتری ۱۱۵ رازی سریعاً به محلی که متهم از آنجا متواری شده بود مراجعه و طی تحقیقات پلیسی و اظهارات شاکی و شهود مشخص شد متهم ابتدا با عنوان پست چی و با در دست داشتن پاکت نامه به درب منازلی که ظاهر مجللی داشته مراجعه و با زدن زنگ واحدها به ساکنین خود را پست چی معرفی و پس از باز کردن درب توسط ساکنین وارد ساختمان شده و با مراجعه به درب ورودی واحد با استفاده سلاح جنگی قصد زورگیری را داشته که با تعداد بالای ساکنین ساختمان روبرو و متواری می‌شود.

موقوه ای افزود: متهم دستگیر شده به کلانتری دلالت و با تحقیقات فنی پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و اظهار کرد، اسلحه را از استان‌های غربی کشور خریده است و قصد سرقت داشته است.

منبع : مهر