دشمنان جهان اسلام در صدد تجزیه کشورهای اسلامی هستند

دشمنان جهان اسلام در صدد تجزیه کشورهای اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه پنج شنبه دهم شهریور ماه ۱۴۰۱، نشست هم اندیشی وزیر امور خارجه و اعضای مجمع عمومی و اندیشمندان و مهمانان از ۱۱۸ کشور با حضور آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست آخرین وضعیت ظرفیت‌ها و چالش‌های جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، آیت الله رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ضمن قدردانی از همکاری دستگاه دیپلماسی کشور در تقویت فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع)، استمرار تلاش فکری، علمی و فرهنگی در معرفی سیره عملی و حیات سیاسی اهل بیت (ع) به جامعه بشری و مخاطبین جهانی را از جمله فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) دانست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، زمینه سازی برای هم اندیشی علما و پژوهشگران مسلمان در سرتاسر جهان را از دستاوردهای ارزشمند هفتمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین جایگاه برجسته و اثرگذار مقام معظم رهبری در بین اندیشمندان و تحلیلگران جهانی، بینش و گفتمان حکیمانه، منطقی و به روز مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف را از افتخارات و سرمایه‌های ارزشمند جهان اسلام و مسلمانان جهان خواند.

امیرعبداللهیان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دشمنان جهت ایجاد تفرقه بین جهان اسلام و ارائه تصویری نادرست و خشونت آمیز از چهره اسلام، بر ضرورت اتحاد جریان‌های اسلامی و جلوگیری از هر گونه انشقاق و همچنین ضرورت جهاد تبیین به منظور معرفی اسلام ناب محمدی (ص) تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دشمنان جهان اسلام در صدد تجزیه کشورهای اسلامی هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ایجاد اجماع جهانی علیه خشونت، تمرکز بر گفتمان صلح و عدالت اسلامی و افشای ابعاد ساختگی و متعارض حقوق بشر غربی را ضرورتی انکارناپذیر در جهاد تبیین خواند.

امیرعبداللهیان رویکرد، گفتمان و عملکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای عزت مداری، استقلال و صلح دوستی خواند و بر تداوم مسیر استقلال سیاسی و عزت ملی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان ضمن اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های جهان اسلام، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد وضعیت یمن، سوریه، بحرین، لیبی، افغانستان، لبنان و اوکراین و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها را تشریح نمود.

گفتنی است در این مراسم، چهار تن از علما و فعالان شرکت کننده در هفتمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) از کشورهای ترکیه، لبنان، انگلیس و افغانستان طی سخنانی، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

منبع : مهر