دفاتر زیارتی مشمول تعرفه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های بخش صنایع شد

دفاتر زیارتی مشمول تعرفه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های بخش صنایع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری‌های انجام شده بند ۱۴ پیشنهادی این سازمان به آئین نامه اجرایی قانون صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سال ۱۳۷۰ با موضوع زیر که ابتدا در کمیسیون اقتصادی هیأت دولت مصوب شد و جهت تأیید نهایی به هیأت دولت ارسال شد نهایتاً توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیأت دولت مطرح و تصویب گردید و در تاریخ ۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ توسط معاون اول محترم رئیس جمهوری به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ گردید.

بر این اساس دفاتر خدمات زیارتی و فعالیت‌های مرتبط با آنها مشمول تسهیلات پیش بینی شده در آئین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی شدند.

هیأت وزیران در راستای همسو کردن آئین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی با قانون موصوف به منظور برخورداری دفاتر خدمات زیارتی و فعالیت‌های مرتبط با آنها از تسهیلات پیش بینی شده در این قانون و آئین نامه آن، با الحاق یک ماده به آئین نامه مذکور و اصلاح آن موافقت کرد.

بر این اساس، دفاتر خدمات زیارتی و کلیه فعالیت‌های مرتبط با امور حج و زیارت در زمینه ایجاد تأسیسات و ارائه خدمات به منظور برگزاری تورها و سفرهای زیارتی اعم از اعزام ایرانیان به اماکن زیارتی خارج از کشور و همچنین ورود زوار سایر کشورها جهت زیارت اماکن زیارتی ایران نیز مشمول تسهیلات پیش بینی شده در قانون یادشده و این آئین نامه می‌باشند.

گفتنی است دفاتر و شرکت‌های زیارتی از این به بعد از هر نظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض، مالیات، وام بانکی و…..مشمول تعرفه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های بخش صنایع می‌باشند.

منبع : مهر