دلیل حذف سیستم باکیفیت داخلی/ چه کسانی در تکواندو سود بردند؟

دلیل حذف سیستم باکیفیت داخلی/ چه کسانی در تکواندو سود بردند؟

به گزارش خبرنگار مهر، بحث مشکلات سیستم‌های داوری که طی چند روز گذشته در خبرگزاری مهر مطرح شد، مربوط به این چند هفته که لیگ برتر برگزار شده نیست و چند سالی است که سازمان لیگ با سپردن کار به فردی خاص در داخل فدراسیون و استفاده از تولیدات شرکتی خاص تر، باعث بروز چنین مشکلی شده است. در این بین به اعتراض مربیان و تکواندوکاران نیز هیچ توجهی نشد و به بهانه‌های مختلف از جمله توجیه باخت، عدم آشنایی با قوانین و… نادیده گرفته شد.

نکته مهم و قابل توجه داستان آنجاست که شرکت داخلی دیگری نمونه‌ای با کیفیت بالا تولید کرده است. سیستمی که قابل رقابت با نمونه‌های معتبر خارجی از جمله «DAEDO» می‌باشد و حتی توانایی تطبیق با «هوگو»های ساخت همین شرکت خارجی را نیز دارد. این نمونه ساخته یکی از اهالی تکواندوست که متأسفانه با اطلاعات غلط از سوی برخی افراد سودجو حتی مورد بررسی قرار نگرفت.

مربیان و داوران حاضر در لیگ، سال گذشته طی نامه به سازمان لیگ سیستم با کیفیت را مورد تایید قرار داده و از مسئولان سازمان لیگ درخواست استفاده از آن را داشتند، ولی به این نامه نیز ترتیب اثر داده نشده و حتی شنیده می‌شود که نامه فوق مفقود گردیده است! (تصویر نامه در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است)

دلیل حذف سیستم باکیفیت داخلی/ چه کسانی در تکواندو سود بردند؟

قسمت جالب موضوع آنجاست که همین سیستم با کیفیتی قیمت به مراتب کمتری از نمونه پر ایراد مورد تایید سازمان لیگ دارد و اتفاقاً در برخی استان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و چند باشگاه لیگ برتری نیز از آن در تمرینات خود بهره می‌بردند. توصیه مربیان و برخی داوران نیز برای استفاده از همین سیستم با بی توجهی مسئولان امر نادیده گرفته می‌شد. اینکه چگونه فردی که خود را مهندس معرفی کرده و با سیستم‌ها آشنایی کامل داشته، با استفاده از کدام نفوذ چنین حاشیه بزرگی را رقم زده خود سئوال بی پاسخی است!

تصور اینکه مسئولان امر به این فرد مسئول سیستم‌ها اطمینان بالایی داشته و مشکلات مربوطه را بررسی نکردند نیز قسمت مضحک موضوع است. مگر می‌شود چند سال یک سیستم ایراد داشته باشند، از مربی گرفته تا تکواندوکار، داور، مربی و تماشاچی به آن اعتراض داشته باشند، ولی مورد بررسی قرار نگیرد؟ ابهام بزرگ‌تر آنکه چه افرادی از ایرادات موجود در این سیستم‌ها منافع و… داشته‌اند. یا اینکه نتایج چه مبارزاتی به سود چه تیم‌های خاصی تغییر کرده که مانع از بررسی شده و این سیستم پر ایراد را تایید کرده‌اند؟

چگونه است که با وجود جلسه ۳۰ دقیقه‌ای که دوشنبه گذشته در جریان رقابتهای لیگ برتر در محل فدراسیون تکواندو تشکیل شد و مسئولانی که ادعای بی خبری داشتند، با وجود اطلاع از این دست مشکلات، بازهم طی امروز و دیروز از سیستم پر ایراد استفاده شد که بازهم حواشی به دنبال داشت.

قبول کردن این موضوع که همه چیز سهوی بوده، روی اطمینان پیش رفته و مشکل خاصی نیست، تا اندازه زیادی دشوار است! شاید اگر بخش‌های قضائی فدراسیون تکواندو به موضوع ورود کرده و بیشتر زوایایی کار را مورد بررسی قرار دهند، افراد بیشتری در این خصوص معرفی شوند و شاید هم لازم باشد مسابقات انتخابی تیم ملی دوباره برگزار شود.

خبرگزاری مهر موضوع را بدون ذکر نام از شخص یا شرکت خاصی بررسی کرده و قصد اتهام زدن نیز ندارد، ولی امید می‌رود موضوع فوق در فدراسیون تکواندو که این روزها در حال تغییرات گسترده مدیریتی است، به دقت مورد بررسی قرار گرفته و با افراد خاطی برخورد شود.

منبع : مهر