دورخیز تیم وزنه‌برداری ایران برای فتح بازی‌های آسیایی

دورخیز تیم وزنه‌برداری ایران برای فتح بازی‌های آسیایی

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان طی روزهای ۱۶ تا ۲۷ آذرماه در تاشکند ازبکستان برگزار شد که تیم ملی کشورمان توانست با کسب دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز و مجموع ۵۴۸ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. این در حالی بود که تیم ازبکستان در جدول نهایی مدال‌ها با کسب پنج مدال طلا، پنج نقره و دو برنز قهرمان شد و تیم گرجستان نیز با سه طلا، چهار نقره و یک برنز در مکان سوم ایستاد.

در این دوره از رقابتها ۹ رکورد نیز توسط چهار وزنه بردار در بخش مردان و در سطح جهانی ثبت شد. از جمله این نفرات، علیرضا یوسفی وزنه بردار دسته +۱۰۹ کیلوگرم کشورمان بود که با مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرم در حرکت دو ضرب، رکورد جوانان جهان را به نام خود تغییر داد.

اما متولیان وزنه برداری کشورمان معتقدند با توجه به نفرات اعزامی و نتایج بدست آمده می‌توان در بازی‌های آسیایی با اعزام نفرات باتجربه و عنوان دار، موفق تر ظاهر شد و عملکرد بهتری داشت.

در همین راستا باید به اظهارات اخیر محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری اشاره کرد که معتقد است: «کسب عنوان دومی جهان بسیار ارزشمند است. در حال حاضر بهترین سرمایه‌های ما همین وزنه‌برداران هستند. البته مدعیان دیگری همچون علی میری، علی داودی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و علی هاشمی هم هستند که با حضور آن‌ها تیم قوی‌تری در بازی‌های آسیایی چین خواهیم داشت.»

وی با اشاره به اینکه از برخی ملی پوشان توقع بیشتری برای کسب نتایج بهتر داشته، افزود: «به هر حال تمامی بچه‌ها تلاش کردند و این تلاش قابل تحسین است. نقاط ضعف باید اصلاح شود تا در مسابقات بعدی موفق‌تر عمل کنیم. کسب نایب قهرمانی جهان آن هم در رشته المپیکی مانند وزنه‌برداری اتفاق خوبی است. همچنین معرفی سه چهره جدید جوان به وزنه‌برداری دنیا به عنوان مدال‌آور این رشته که برای اولین بار چنین افتخاری کسب کردند جای امیدواری دارد. مثلاً جوانی مثل علیرضا یوسفی که توانست در میان بزرگان دسته فوق سنگین، رکورد جوانان جهان را ارتقا دهد، نشان می‌دهد در آینده خواهد توانست بهتر از این بدرخشد.»

منبع : مهر