دولت باید برای بازگشت اعتماد عمومی تلاش کند

دولت باید برای بازگشت اعتماد عمومی تلاش کند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه ۴ مردادماه) در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس خطاب به مسئولان و متولیان امور جانبازان و ایثارگران گفت: باید توجه کنید از واژگانی که در شأن جانبازان نیستند استفاده نکنیم.

وی افزود: در بنده تبصره ۱۲ دولت اجازه دارد تا از محل اعتبارات جدول هفت به افرادی از این قشر که فاقد درآمد هستند، به میزان حداقل حقوق کارکنان پرداخت کند اما آئین نامه و شیوه نامه اجرایی که وجود دارد شأن این افراد را رعایت نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورت دارد بنیاد شهید در این باره تجدیدنظر کند و خدمات بیمه‌ای جانبازان و ایثارگران را مورد توجه قرار دهد.

زنگنه همچنین در تذکری به تیم اقتصادی دولت عنوان کرد: سیاست انقباضی یا تلاش برای پیشگیری از رشد پایه پولی و عدم استقراض از بانک مرکزی، سیاست‌های خوبی هستند اما علت مشکلات امروز و تورم، چیزی غیر از این موضوعات بوده و آن تورم انتظاری است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار افکارسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس، نسبت به سه ماه گذشته افرادی که تورم را بدتر پیش بینی می‌کنند، ۲۰ درصد افزایش یافته اند، از این رو دولت باید در اولین اقدام برای بازگشت اعتماد عمومی و ایجاد ثبات روانی در جامعه تلاش کند. دولت باید مراقب باشد مشاوران آدرس غلط ندهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش حقوق بازنشستگان یا پرداخت حداقلی از طرح رتبه بندی معلمان یا پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور و ارائه تسهیلات به دامداران می‌تواند هزینه باشد اما در برابر کاهش تورم و بهبود انتظارات تورمی جامعه می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های دولت در حوزه تملک سرمایه‌ای و هزینه‌های جاری را کاهش دهد.

منبع : مهر