دولت نمی‌خواهد مشکل استقلال و پرسپولیس حل شود/ AFC حُسن نیت ندارد

دولت نمی‌خواهد مشکل استقلال و پرسپولیس حل شود/ AFC حُسن نیت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش مصطفوی در خصوص مهلت پنج روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس برای حل مشکلات و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: کمیته استیناف و کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای کمیته‌هایی با اختیار تام هستند و با فدراسیون فوتبال برخوردی ندارند. فدراسیون فوتبال در شرایط فعلی بیشترین همکاری را با باشگاه‌ها بخصوص استقلال و پرسپولیس داشته است. عزیزی خادم (رئیس فدراسیون) حتی در جلسه‌ای که داشتیم سفر این دو باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا را متقبل شد.

وی افزود: کار کمیته‌های بدوی و استیناف این است که تمام اطلاعاتی که از طرف کنفدراسیون داده می‌شود در اختیار این باشگاه‌ها بگذاریم. اینجا بحث دو مطلب است. یا باشگاه‌ها کم کاری کرده باشند یا کل دولت کم کاری کرده باشد. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و رئیس مجمع آنها، وزیر ورزش است. چه سلطانی فر، چه سجادی و چه علی آبادی؛ هرکسی می‌خواهد وزیر باشد. این اشکال بسیار بزرگی است که بارها کنفدراسیون آسیا به ما گفت و ما هم اعلام کردیم. دلمان نمی‌خواهد این مشکل حل شود. رُک می گویم؛ دولت نمی‌خواهد این کار انجام شود.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص جزئیات مشکلات سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر تاکید کرد: گل گهر جزو این برنامه نیست و کامل‌ترین و بی نقص ترین پرونده را داشته است.

مصطفوی درباره اینکه نام گل گهر هم در کنار استقلال و پرسپولیس آمده است، تصریح کرد: اشتباه کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلاتی که پرسپولیس اخیراً در پرونده مربی آرژانتینی آن را رفع کرد، افزود: باشگاه پرسپولیس با خواکین و کالدرون تسویه حساب کرد ولی این را در مدارک فرستاده‌اند. یک موقع کنفدراسیون حُسن نیت داشت و اینها دوستانه حل می‌شد. احساسم این است که کنفدراسیون امروز حسن نیت ندارد. تمام آنچه اخطار دادند به باشگاه‌ها گفتیم و آنها هم زحمت کشیدند. یک جاهایی نمی‌شود. آجورلو و صدری چطور ۳۰۰ میلیارد بدهی مالیاتی بدهند؟

مصطفوی که با شبکه خبر گفتگو می کرد، در خصوص اینکه گفته بودند حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا مشروط است، یادآور شد: هنوز سه ماه تمام نشده است. در ماده ۸ بند ۳۰ آمده است که می‌توانید جریمه، تعلیق یا کارهای دیگری کنید. طبق آن ماده گفتیم برای باشگاه‌های فولاد، پرسپولیس، استقلال، گل گهر، سپاهان و تراکتور که نبض حیات ورزش هستند، یک مهلتی بدهیم و در اختیار کمیته استیناف بود. جلسات متعدد برگزار کردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مشکل استقلال و پرسپولیس پنج روزه حل می‌شود؟ اظهار کرد: باید فردا جلسه بگذاریم. کنفدراسیون بیخود نگفته است. اینجا دو حریف داریم؛ حریفان داخل و حریفان خارج. کنفدراسیون حریف ما نیست بلکه کمک ما است ولی داخل ما مسائلی است و اطلاعاتی می‌دهند که غلط است. فردا جلسه داریم. امیدوارم با حضور آدم‌های حقوقی و مالی بتوانیم کار را یک جور جمع و کنفدراسیون را قانع کنیم و اگر ایرادی هم هست درست کنیم. مالکیت مشترک و اینکه از باشگاه‌های ما مالیات کلان می‌گیرند، دو مشکل اصلی است. هدفمان این است هوادار لطمه نخورد.

منبع : مهر