دولت وضعیت حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف کند

دولت وضعیت حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف کند

محمد کعب عمیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این روزها بازنشستگان نسبت به حقوق خودشان معترض هستند.

وی گفت: بازنشستگان شهرستان شوش نیز روزانه در فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی داشته و همین امروز هم آنها حضور داشتند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: با توجه به شرایط اقتصادی از دولت انتظار می‌رود که نسبت به افزایش حقوق این قشر همکاری‌های لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای معیشت و رفاه بازنشستگان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و نمایندگان مجلس نسبت به مطالبه به حق بازنشستگان کوتاه نخواهند آمد.

وی اظهار کرد: پس از جلسات و پیگیری‌های مستمر کمیسیون‌های مختلف مجلس، هیئت تطبیق مصوبات دولت را در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان رد کرده و بر اساس مصوبه شورای عالی کار، بازنشستگان به جز حداقل‌بگیران باید حدود ۳۸ درصد افزایش دریافتی داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور، مصوبه دولت را در مورد بازنشستگان مغایر با قانون اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق نامه قالیباف، مصوبه دولت در مورد افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان از هفت روز دیگر بی‌اثر است و دولت باید مصوبه جدیدی را در دستور کار قرار دهد.

نمایندگان مجلس می‌گویند که طبق قانون تأمین اجتماعی، تمامی مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی باید با توجه به افزایش هزینه زندگی در فاصله‌های زمانی مشخصی بالا برود.

منبع : مهر