دومین محموله بزرگ شیشه در هفته جاری توسط گمرک کشف شد

دومین محموله بزرگ شیشه در هفته جاری توسط گمرک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، فریده زبیدی معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛ در راستای اقدامات عملیاتی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعلام هشدار در خصوص بالا رفتن احتمال جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر با در نظر گرفتن رشد روز افزون تولید مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در افغانستان، تقویت گمرکات مرزهای شرقی در دستور کار گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی افزود: ظهر امروز، مأمورین گمرک میلک به کامیون کانتینربر به رانندگی تبعه افغانستانی مشکوک شده وبا شگردهای تخصصی متوجه جاسازی بسیار حرفه‌ای در کف کامیون و در کف کانتینر خالی می‌شوند و پس از آشکارسازی قسمت جاساز شده، مقدار ۶۰ کیلو و ۹۰۰ گرم ماده مخدر شیشه از این کامیون کشف می‌شود.

معاون حقوقی گمرک اظهار داشت: پس از هماهنگی با دادستان و تنظیم صورتجلسه کشف، مواد مخدر مکشوفه توزین و همراه با متهم و کامیون مربوطه به ضابط قضائی آن حوزه تحویل شد.

زبیدی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر حجم تولید و قاچاق مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در کشور افغانستان افزایش چشم گیری یافته که کشف ۵۸۰ کیلوگرم شیشه در دو روز قبل در گمرک ماهیرود استان خراسان جنوبی و کشفیات سایر ارگان‌های مقابله‌ای نیز بیانگر این امر است.

معاون حقوقی و نظارت گمرک در ادامه با اشاره به لزوم تجهیز مبادی رسمی کشور به دستگاه‌های ایکس ری و سگ‌های موادیاب اعلام کرد: دولت سیزدهم برای مبارزه با قاچاق کالا و قاچاق مواد مخدر با جدیت اقدام می‌کند. بر همین اساس ساختار سازمانی گمرکات اجرایی کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح و بازنگری بوده و در صورت به کارگیری نیروهای متخصص، متعهد و آموزش دیده، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

منبع : مهر