دیدار ایران -کره جنوبی یک نبرد حیثیتی است

دیدار ایران -کره جنوبی یک نبرد حیثیتی است

شاهین بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص دیدار امروز تیم ملی ایران برابر کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی اظهارکرد: خوشبختانه صعود ما به جام جهانی قطعی شده و هیچ استرسی برای تیم ما در مورد حضورش در این تورنمنت حساس وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته کره هم شرایط ایران را دارد و خیالش از این بابت راحت است اما جدال این دو تیم تحت هر شرایطی جذابیت‌های خاص خودش را داشته است. این بازی یک نبرد حیثیتی برای دو تیم خواهد بود و تیم ملی کشورمان به دنبال پیروزی در این دیدار است تا بتواند هم کره را شکست داده و هم مقتدرانه نشان دهد که صعودش بی دلیل نبوده است.

کاپیتان پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: با اینکه چند بازیکن ملی پوش ما به کرونا مبتلا شده و شاید نتوانند در این دیدار حضور داشته باشند اما بازیکنان آماده‌ای هستند که می‌توانند جانشین آنها شده و نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند.

وی در مورد دیدار پایانی سال ۱۴۰۰ که استقلال و پرسپولیس در آن به تساوی دست پیدا کردند، گفت: بازی پر شور و نشاطی را از دو تیم شاهد بودیم. کمتر اتفاق افتاده بود که دربی صحنه‌های این چنینی داشته باشد. معمولاً هر دو تیم احتیاط را در دستور کار خود قرار می‌دادند تا بازنده این بازی نباشند اما در این دیدار دو تیم از شروع بازی و با توجه به شرایطی که برای آنها در جدول وجود داشت به دنبال برد بودند. پرسپولیس به دنبال کم کردن فاصله امتیازی خود با استقلال و آبی پوشان هم به دنبال این بودند که بتوانند با پیروزی امتیازات خود را بیشتر کرده و خود را برای قهرمانی آماده کنند.

بیانی در ادامه خاطرنشان کرد: استقلال در نیمه اول چند موقعیت خوب را از دست داد، البته یک خطای بحث برانگیز هم دروازه بان پرسپولیس بر روی یامگا انجام داد که استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند ولی داور چنین تصمیمی نگرفت و بازی ادامه پیدا کرد. در دقایق پایانی نیمه اول دفاع استقلال که بهترین عملکرد را در این فصل داشته، یک اشتباه انجام داد و باعث شد دروازه تیم باز شود اما در نیمه دوم کاملاً آبی پوشان حاکم میدان شده و با آرامش بازی خود را انجام دادند و توانستند توسط بازیکنی که همیشه از او انتقاد می‌شد، گل تساوی را وارد دروازه پرسپولیس کنند و این دیدار با تساوی به پایان رسید و دو تیم امتیازات را بین خود تقسیم کردند.

کاپیتان پیشین استقلال در مورد دیدار روز شانزدهم فروردین آبی پوشان برابر پیکان تهران گفت: هفت بازی تا پایان لیگ باقی مانده و استقلال باید در اولین دیدار خود در قرن جدید به مصاف پیکان برود. پیکانی که در جام حذفی بدشانس بود که در مقابل استقلال شکست خورد اما کادر فنی آبی پوشان می‌داند که برای رسیدن به قهرمانی باید بازی‌های باقی مانده را با پیروزی به پایان برساند، بنابراین استقلال باید آنالیز خوبی از پیکان داشته باشد تا بتواند این تیم را شکست دهد.

وی تأکید کرد: در بازی‌های گذشته استقلال یک نقطه مثبت در کادر فنی وجود دارد و آن تعویض‌های به موقع استقلال برابر حریفان است. تعویض‌هایی که به طلایی معروف شده است و چندین بار بازیکنانی که در دقایق پایانی به میدان آمده اند توانسته اند برای استقلال گلزنی کنند. این یک نقطه روشن برای آبی پوشان است و نشان می‌دهد سطح کیفی بازیکنان استقلال به یک اندازه است و هر مهره‌ای که وارد زمین می‌شود برای حریف خطرناک است.

بیانی در پایان خاطرنشان کرد: برای همه مردم ایران سال خوبی را آرزو می‌کنم. امیدوارم در این سال در جام جهانی موفق باشیم. استقلال قهرمان دو جام شود تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در ورزش کشورمان باشیم.

منبع : مهر