دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا حمایت تسلیحاتی از اسراییل را متوقف کند

دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا حمایت تسلیحاتی از اسراییل را متوقف کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «سارة بشی» مدیر برنامه سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گفت‌وگو با الجزیره تصریح کرد که ارتش اشغالگر اسراییل به صورت عمد مانع از ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه می‌شود.

این مرکز حقوق بشری خواستار اعمال فشار از سوی جامعه جهانی ضد رژیم صهیونیستی جهت بازگشایی گذرگاه‌های غزه شد و تاکید کرد که آمریکا نیز باید تجهیز اسراییل به تسلیحات مختلف را متوقف کند.

این در حالی است که محافل راستگرای افراطی در داخل سرزمین‌های اشغالی همچنان تلاش می کنند جنایت‌های ارتش اسرائیل در غزه افزایش پیدا کند. در این رابطه بتسلئیل اسموتریچ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی گفت که اسراییل با موافقت یا بدون موافقت آمریکا باید به رفح حمله کند.

وی مدعی شد که بازگرداندن اسرای اسرائیلی تنها از طریق افزایش فشار به حماس و ورود نیروهای زمینی به رفح امکان‌پذیر است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز پیش از این با هشدار درباره قحطی در سراسر غزه خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در زمینه ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آن روا در این زمینه اعلام کرد که اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای ورود سریع کمک‌ها به نوار غزه مستلزم آن است که اسرائیل موضع خود را تغییر داده و اجازه دهد کمک‌ها به شکل روزانه به شمال غزه برسد. همچنین اسرائیل باید گذرگاه‌های زمینی اضافی را بازکند.

لازارینی در ادامه خواستار انجام یک اقدام جدی برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه شده و از کشورهای عضو دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا فشار بیشتری برای اجرای احکام دادگاه لاهه علیه اسرائیل وارد کنند.