«رئیسی» در حل بحران‌ها کنار نیست و بعد بگوید اطلاع نداشتم

«رئیسی» در حل بحران‌ها کنار نیست و بعد بگوید اطلاع نداشتم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در سخنرانی خود به دوره صد روزه ابتدایی شکل‌گیری دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: اولین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور مومن، شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد است که ابتدا این شعار را دادند.

وی ادامه داد: در این مدتی نیز که مستقر هستند، ایشان برخی از سنگرنشینان خوب و شناخته شده خود در دستگاه قضائی را به قوه مجریه منتقل کردند که هم نظارت‌ها دقیق باشد و هم مبارزه با فساد، عملی و اجرایی شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در این راستا قوه قضائیه که رئیس محترمش در این عرصه امتحان خودش را در منظر همه مردم پس داده است، با قوه مجریه در این جهت هماهنگ و همراه هستند که این موجب امید مردم و سرمایه اجتماعی است.

صدیقی اضافه کرد: نکته بعدی جوانگرایی است. امروز دیدیم که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد که هم خودشان نیز نیروی جوانی است و هم نیروهایشان از جوانان مصمم، کارآزموده هستند را برای احیای همه مسائلی که کم رمق شده به کار می‌گیرند و این جوانگرایی از امتیازات خوب این دولت است.

وی ادامه داد: تلاش و کار متراکم و خستگی‌ناپذیری ویژگی بعدی رئیس‌جمهور است. اگر امداد خدا نباشد، کسی نمی‌تواند اینقدر شبانه روز تلاش کند. من از بعضی از نزدیکان ایشان شنیدم گاهی ایشان خانواده‌شان را نمی‌بینند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس‌جمهور روزهای پنجشنبه و جمعه را مرتب در سفر هستند و با این همه مجاهدت، آنچه که نمی‌گذارد آدم خسته شود، عشق به خدا و عشق به مردم است. اگر عشق نباشد، انسان توان ندارد و بی‌خوابی فرد را از پا درمی‌آورد.

صدیقی اضافه کرد: در همین سفرها که ایشان دارند، یکی از برنامه‌های استانی دیدار با نخبگان است و دریافت نظریات آنها و مشورت کارساز با نخبگان را برای کشور در دستور کار دولت خودشان همیشه دارند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این انسجامی است که امروز بین قوای سه‌گانه وجود دارد و از اول انقلاب تا به امروز شما اینچنین وحدت، همدلی و هم‌افزایی بی‌سابقه بوده است. رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس، امروز ید واحده هستند. اختلاف در مسیر و هدف مطلقاً ندارند.

صدیقی ادامه داد: با یکدیگر مشکلات را در ابعاد مختلف بررسی می‌کنند و برای حل مشکلات هر سه قوه به میدان آمده‌اند. در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید، کنار نیستند و بعد بگویند که من اطلاع نداشتم.

وی افزود: رئیس‌جمهور نفر اولی است که در بطن مشکلات حضور پیدا می‌کند. در زلزله جنوب، وی قبل از بعضی از مسئولین استانی در آنجا حضور پیدا کردند. در جریان بنزین، اولین کسی که هم در وزارت نفت و هم در بعضی از جایگاه‌های سوخت خودش حضور پیدا می‌کند و مشکل را با حضور فیزیکی خودش بررسی می‌کند و در رفع آن قاطعیت نشان می‌دهد، شخص رئیس‌جمهور است، این امتیاز، بی‌سابقه است.

صدیقی تصریح کرد: با این وضعیتی که از پیش، ایجاد شده و در این شرایط بتواند به موقع حقوق کارکنان را بدهد و قرض هم نگیرد و مقروض به بانک مرکزی نیز نشود، امداد الهی و همت بلند، خودباوری و توکل است و یقیناً این مستند به توسلات است.

گفتنی است حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور در نماز جمعه این هفته تهران حضور داشت.

منبع : مهر