رئیس و دو معاون رسانه ملی درگذشت حمید مجتهدی را تسلیت گفتند

رئیس و دو معاون رسانه ملی درگذشت حمید مجتهدی را تسلیت گفتند

به گزارش مهر، رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت حمید مجتهدی مستندساز متعهد و پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مستندساز متعهد و پیشکسوت آقای حمید مجتهدی را به جامعه هنری، مستندسازان و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم. کارهای ماندگار آن مستندساز با تجربه همواره در اذهان خواهد ماند و در تاریخ مستندسازی ایران جاودانه خواهد شد. از درگاه خداوند تعالی برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

همچنین حمید شاه آبادی معاون سیما در پیامی درباره درگذشت حمید مجتهدی نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مستندساز توانمند و پیشکسوت، مرحوم حمید مجتهدی، برای جامعه هنری ایران یک خسران و برای اینجانب موجب اندوه شد. آن مرحوم ۲۰ سال از عمر گران بهای خودش را صرف تولید مجموعه مستند «ایران» و معرفی شاخصه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری کشور عزیزمان برای پخش از رسانه ملی کرد.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده داغدار مجتهدی و جامعه هنری کشور ابراز داشته و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را از درگاه حق مسئلت دارم.»

در متن پیام تسلیت علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما نیز آمده است:

«هنرمندی که عاشقانه زیست و عاشقانه رفت

سال‌ها بود او را می‌شناختم، از همان سال‌ها که در مرکز فارس، با هنر پیوندی دیرینه داشت و دغدغه‌اش فرهنگ و هنر و ایران بود و مستند ایران را با همه جاذبه‌های هنری و فرهنگی ایران زمین با عشق ساخت.»

در ادامه این پیام عنوان شده است: زمانی که من در معاونت سیما بودم چندین قسمت از مستند ایران توسط این هنرمند نام آشنا ساخته شد و بعدها که به معاونت امور استان‌ها آمدم، او نیز کار تولید مستند هنر را در سیمای مرکز فارس انجام می‌داد و آخرین اثر او نیز مستندی بلند درباره اربعین بود، مستندی که مجتهدی با عشق و خلوص نیت و با پای پیاده همراه با زائران حسینی ساخت تا ارادت قلبی خود را به اباعبدالله الحسین (ع) با شکوه و زیبایی تمام به تصویر بکشد و دریچه‌ای متفاوت به روی مخاطب برای نگریستن به صف طولانی زائران کربلا بگشاید.

دارابی با اشاره به تجلیل از حمید مجتهدی در جشنواره تولیدات مراکز که در شهر اهواز و استان خوزستان برگزار شد آورده است: چه ناباورانه و دلگیر، این اتفاق تلخ را شاهد بودیم که روزگار به هنرمند عزیزمان وفا نکرد تا آخرین برساخته خود یعنی «مستند هنر» را که به دستاوردهای چهل و سه ساله رسانه ملی می‌پرداخت، به تماشا بنشیند و غبار خستگی از شانه‌های نحیفش بتکاند؛ مستندی که جغرافیای فارس و مازندران و تهران و سیستان را در قاب تصویر گرفته بود و این روزها در دست تدوین است.

در پایان پیام معاون امور استان‌ها عنوان شده است: و اینک، چه چاره از تمکین، آن هم آنجا که قضا حمله کند، آری، باید دل به رضای الهی سپرد و تسلیم اراده الهی شد. تنها یاد خوب و خاطره مهربانی‌های حمید مجتهدی می‌ماند و گفتن تسلیتی از صمیم قلب، که باید به خانواده محترم و بازماندگان ایشان هدیه کرد.