«رابرت مالی» و «چوی جونگ-کان» گفتگو کردند

«رابرت مالی» و «چوی جونگ-کان» گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که «چوی جونگ-کان» معاون وزیر امور خارجه این کشور و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگویی تلفنی، درباره تلاش‌های جاری برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی بدون ذکر جزئیات این گفتگو فقط به ذکر این نکته بسنده کرد که مالی آخرین تحولات مذاکرات هسته ای را به اشتراک گذاشت و چوی بر تمایل سئول برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک تاکید کرد.

اگرچه کره جنوبی از امضاکنندگان و اعضای برجام محسوب نمی شود، متحدان این کشور ارتباطشان با سئول را در این رابطه حفظ کرده اند، به ویژه که دارایی های ایران نیز به علت تحریم های آمریکا در این کشور مسدود شده اند.

پیشتر نیز اهدای ماسک توسط سفارت کره جنوبی در ایران به یکی از بیمارستان ها در تهران در بحبوحه همزمانی بلوکه شدن دارایی‌های ایران در سئول، به انتقادات گسترده از این کشور منجر شده بود.

موضوع پول بلوکه شده ایران در حساب‌های بانک کره‌ای که بخش عمده آن به دلیل بدهی نفتی سئول به تهران است، مدتی است که به یک مسئله مورد مناقشه میان دو کشور تبدیل شده است.

منبع : مهر