راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در وزارت تعاون

راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در وزارت تعاون

به گز ارش خبرنگار مهر، بهروز لطفی ظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: پاسخگویی به شکایات و ارتباط مستقیم با مردم در اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و استقرار دولت الکترونیک و حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی اقدام مناسبی بود و خدمات این بخش در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: رویکرد دفتر نظارت و بازرسی در وزارت متبوع، کمک به واحدهای استانی برای رفع موانع و مشکلات است و در این راستا تیم نظارت مردمی در این وزارتخانه تشکیل شده و نظرسنجی از مردم از جمله برنامه‌هایی است که باید به‌صورت مستمر و مقایسه‌ای صورت گیرد.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال راه‌اندازی سامانه گزارشگری فساد یا به اصطلاح سوت زنی هستیم و در همه ادارات و نهادهای اجرایی باید این مهم پیگیری شود.

لطفی افزود: راه‌اندازی سامانه گزارشگری فساد متناسب با ساز و کار نقشه ملی مبارزه با فساد در دستور کار دولت است و به زودی ابلاغ می‌شود.

۲۲ هزار و ۵۹۶ کارگاه مشمول تأمین اجتماعی در استان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این جلسه گفت: شمار بیمه‌شدگان اصلی و تبعی تأمین اجتماعی استان ۳۲۱ هزار نفر است و ضریب پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی این استان، ۶۸ درصد است.

وی افزود: شاخص نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال به ۹.۷ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در این بازه زمانی به ۳۵.۶ دهم درصد رسید.

بهزاد سام‌دلیری با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۵۹۶ کارگاه مشمول تأمین اجتماعی در استان وجود دارد، گفت: تکمیل نشدن ساختار سازمانی یکی از مشکلات و موانع دستیابی به اهداف در تأمین اجتماعی است و اکنون از ۱۹۱ پست سازمانی مصوب، ۱۱۳ پست با تصدی و ۷۸ پست بدون متصدی است و نبود تناسب نیروی انسانی با مأموریت‌ها و وظایف به همین دلیل است.

منبع : مهر