رایزنی مقامات نظامی کره‌جنوبی و آمریکا درباره کره‌شمالی

رایزنی مقامات نظامی کره‌جنوبی و آمریکا درباره کره‌شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «وون این- چول» (Won In-choul) رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و «پل لاکامرا» (Paul LaCamera) فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی امروز یکشنبه با یکدیگر گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، محور اصلی این رایزنی موضوع هفتمین پرتاب موشک از سوی کره شمالی اعلام شده است.

در بیانیه‌ صادره از سوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره آمده است که طرفین در تماس تلفنی امروز درباره آخرین پرتاب موشک توسط کره شمالی گفتگو و آمادگی برای دفاع مشترک را اعلام کردند.

در بخش دیگری از بیانیه مذکور گفته شده است که دو طرف تحولات را از نزدیک دنبال کرده و آماده واکنش سریع به هرگونه تغییر اوضاع هستند.

این در حالیست که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی صبح امروز به وقت محلی از اقدام کره شمالی در انجام یک آزمایش موشکی دیگر خبر داد.

بر اساس این گزارش، این خبرگزاری به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی پرتابه نامشخصی را به سمت دریای شرقی موسوم به دریای ژاپن شلیک کرد.

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی سال میلادی جاری بشمار می‌رود.

گفتنی است که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد پنج شنبه گذشته هم از شلیک یک پرتابه ناشناس به سمت دریای ژاپن توسط کره شمالی که ششمین آزمایش موشکی کره شمالی از ابتدای سال میلادی جاری بشمار می‌رفت، خبر داده بود.

این خبرگزاری بدون ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص، افزود که ستاد ارتش کره جنوبی بیانیه‌ای را در خصوص شلیک این موشک صادر کرد.

پیونگ یانگ پیشتر نیز دو فروند موشک تاکتیکی هدایت شونده از منطقه غربی این کشور شلیک کرده بود که با دقت به اهداف خود در جزیره‌ای در دریای شرقی (دریای ژاپن) اصابت کردند.

کره شمالی همچنین آزمایش‌های موشکی دیگری نیز در هفته‌های اخیر انجام داده است، از جمله آزمایش موشک‌های بالستیک و همچنین پرتاب موشک از روی قطار در حال حرکت که البته همه این آزمایش با انتقاد ژاپن و غرب، به ویژه آمریکا مواجه شده است.

آمریکا مدعی است که این آزمایش‌ها تحریک آمیز بوده و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند.

در مقابل سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی نیز انتقاد شدید از آنچه «منطق گانگستری» آمریکا عنوان کرد، گفته بود که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد نکرده است.

منبع : مهر