رایزنی وزرای خارجه ایران و قطر درباره سفر رئیس‌جمهور به دوحه

رایزنی وزرای خارجه ایران و قطر درباره سفر رئیس‌جمهور به دوحه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط نمونه دو طرف، ابراز امیدواری کرد: سفر رسمی ریاست جمهوری کشورمان به قطر طی دو روز آینده جهت شرکت در اجلاس اوپک گازی و تقویت مناسبات دوجانبه به صورت ممتاز برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با تبیین کمک های بشردوستانه ایران به افغانستان و ضرورت کمک به مردم این کشور برای عبور از این دوران سخت، در خصوص آخرین وضعیت افغانستان با همتای قطری خود تبادل نظر کرد.

گفتگو در مورد موضوعات منطقه ای و تحولات منطقه خلیج فارس و بررسی آخرین وضعیت مذاکرات وین بخش دیگری از صحبت‌های وزرای امور خارجه دو کشور را تشکیل داد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این ملاقات از انتظار دوحه برای سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به قطر خبر داد و برنامه های پیش بینی شده برای این سفر و آمادگی دوحه جهت مبنا قرار دادن این سفر برای ارتقا هرچه بیشتر روابط دو کشور را تشریح کرد.

وی همچنین با استقبال از پیشرفت مذاکرات در وین و کلیدی دانستن نتیجه این مذاکرات برای منطقه، گزارشی از آخرین اقدامات قطر در موضوع افغانستان و گفتگوهای جاری میان دو کشور ارائه داد.

منبع : مهر