رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه قدرت نمایی اقتدار بود

رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه قدرت نمایی اقتدار بود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح پنج‌شنبه در آئین بدرقه هشتادمین ناوگروه به مأموریت آب‌های آزاد و بین المللی ضمن تبریک دهه فجر بیان داشت: اگر ما تا قبل از این از این نعمت استفاده نکردیم بر اثر توطئه‌های استکباری و استعماری است.

وی اضافه کرد: منافع و منابع موجود در دریا را می‌توان برای منافع ملی استفاده کرد اولین آن‌ها منابع غذایی خدادادی است که کمتر استفاده می‌کنیم و هر اندازه به مرکز کشور نزدیک‌تر می‌شویم استفاده از آنها کمتر و کمتر می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی دیگر از منابع انرژی است، اعم از منابع فسیلی و تجدید پذیر، امروز با امواج و بادی که در دریا می‌وزد می‌توان برای تولید انرژی بهره برد، موضوع بعد تجارت دریایی است که ۹۰ درصد آن در دریا انجام می‌شود و موضوع بعد دیپلماسی دریایی است.

امیر دریادار سیاری افزود: همه اینها منابعی است که در دریا وجود دارد و باید برای توسعه دریا محور کشور بهره برده را به پیش رفته و پوزه دشمن را به خاک بمالیم و براساس نظریه بازگشت به دریا، مجدد به دریا بازگردیم.

وی خاطر نشان کرد: داشتن اقتدار در دریا ابعادی دارد که مهمترین آن داشتن نیروی دریای قوی است آنگاه می‌توان در عرصه دریا حضور و اقتدار داشت و امنیت ایجاد کرد تا مردم از منابع و منافع آن استفاده کنند.

وی افزود: اگر امروز دشمن از شما فاصله می‌گیرد می‌داند اقتدار شما ۲ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چقدر است، اگر در آب‌های آزاد مأموریت اجرا و امنیت دریایی را برقرار می‌کنید یعنی داشتن اقتدار و قدرت دریایی.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اگر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در کنار روسیه و چین مأموریت اجرا می‌کند معنا دارد، یعنی شما را پذیرفته و روی شما حساب می‌کنند، این شوخی نیست.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: اگر امروز در همایش اقیانوس هند شرکت می‌کنید و میزبان آیونز بودید و در همایش‌های آن شرکت کردید یعنی شما را به عنوان یک کشور قدرتمند دریایی قبول دارند.

اسکورت پنج هزار کشتی توسط نداجا

وی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام ناوگروه‌ها تا امروز پنج هزار کشتی تجاری و نفت کش را اسکورت کرده است و اگر نمی‌توانستیم خطوط مواصلاتی کشور را حفظ کنیم اتفاقی مانند جنگ جهانی اول و دوم رخ می‌داد.

وی اضافه کرد: نداجا توانسته امنیت خطوط اقتصادی کشور را حفظ کند و ایستادگی و مأموریت‌های آن باعث شده اقتدار و قدرت دریایی داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به پرسنل نداجا تاکید کرد: خانواده‌های‌تان هم در کنار شما نیروها پای کار هستند و می‌بینند که برای حفظ اقتدار و اقتصاد کشور مأموریت انجام می‌دهید.

وی ادامه داد: شمایی که اکنون آماده انجام مأموریت بزرگ و خطیر هستید می‌دانید ماموریت‌تان چه اندازه در جهت حفظ امنیت و اقتدار کشور مهم است.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: رفتن ناوگروه به سن پترزبورگ توان علمی، عملیاتی و آموزش و اقتدار ما را نشان داد و اثرهای آن در جهان باقی ماند.

وی اشاره کرد: این اقتدار است و در این مأموریتی که انجام می‌دهید بدانید ابتدا بحث آموزشی را دنبال می‌کنید و قرار است کسانی را تربیت کنید که آینده سازان کشور هستند.

وی ابراز کرد: بنابراین تمام حرکت‌های شما الگو است و همچنین در این مأموریت پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های آزاد به اهتزاز در می‌آورید، وقتی از بین ناوگان‌های کشورهای دیگر عبور می‌کنید این حرکت و حضور برای سایر کشورها الهام بخش است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با حضور در کشورهای دیگر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را منتقل می‌کنید و دیپلماسی دریای انجام می‌دهید.

منبع : مهر