رصدپذیری کالاها و پایش لحظه‌ای وضعیت بازار با سامانه جامع تجارت

رصدپذیری کالاها و پایش لحظه‌ای وضعیت بازار با سامانه جامع تجارت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدصادق مفتح» امروز (سه‌شنبه) در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت افزود: مدیریت هوشمند بازار و حمایت ویژه از واحدهای تولیدی شفاف با اولویت ثبت اطلاعات درست از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جامع تجارت است، زیرا یکی از روش‌های تأمین مالی واحدها در سال جاری، ارائه صورت‌های مالی و فاکتورهای صادره است.

وی تصریح‌کرد: بخش بزرگی از مسیر تکمیلی سامانه جامع تجارت طی شده و باید آمارهای آن به صورت مستمر زیر ذره‌بین مدیران وزارت صمت باشد تا به واسطه بانک اطلاعاتی و آماری موجود در بازار، غافلگیری اتفاق نیفتد.

قائم مقام وزیر صمت ادامه‌داد: برای مدیریت مناسب بازار، امسال برنامه تأمین کالایی از محل تولید و واردات از طریق اتصال سامانه بهین‌یاب به سامانه جامع تجارت اجرایی خواهد شد و باید برآوردهای سرانه مصرفی کالاها در سطح استان‌ها در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

مفتح خاطرنشان‌کرد: سامانه جامع تجارت امکانی برای ارائه آمارهای لحظه‌ای مصارف کالایی به‌ویژه کالاهای اساسی در سطح کشور و ظرفیتی برای شناسایی عوامل، عارضه‌یابی و تدبیر به‌هنگام برای رفع مشکلات ناخواسته در سطح بازار است.

منبع : مهر