رفتار دور از عرف آمریکا برای روادید ندادن به تیم ملی کاراته ایران

رفتار دور از عرف آمریکا برای روادید ندادن به تیم ملی کاراته ایران

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کاراته در بازی‌های جهانی موسوم به «WORLD GAMESl» طی روزهای آینده به میزبانی آمریکا در شهر بیرمنگام از ایالت میشیگان آغاز خواهد شد. تیم ملی کاراته ایران برای حضور در این مسابقات ۵ سهمیه داشت. ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار به عنوان نمایندگان ایران روزهای ابتدایی خردادماه برای انجام امور روادید راهی ارمنستان شدند.

با وجود گذشته بیش از ۴۰ روز از تحویل مدارک و نزدیک به زمان آغاز این رقابت‌ها، کاراته کاهای ملی پوش کشورمان به دلیل صادر نشدن روادید حضور در این مسابقات را از دست دادند تا فدراسیون جهانی، کاراته کاهای دیگری را جایگزین ۵ کاراته کای ایران کند.

در همین خصوص کارشکنی میزبان برای صادر نشدن روادید ملی پوشان ایرانی محرز شده و مشخص نیست چرا نهادهای بین المللی از جمله فدراسیون جهانی کاراته و یا کمیته بین المللی ملی المپیک به موضوع ورود نمی‌کنند.

اما «بنجامین وینتل» خبرنگار فاکس نیوز فاش کرد که تیم ملی کاراته ایران برای حضور در بازی‌های جهانی بیرمنگام در آمریکا از دریافت روادید محروم شده است. این نشریه دلیل سیاسی در مورد تحریم ها را به عنوان دلیل صادر نشدن روادید عنوان کرده است.

این در حالی است که هر ۵ کاراته کای ایران سالهاست در مسابقات مختلف حضور داشته و به کشورهای مختلف سفر کرده و از کشورهای مختلف روادید کوتاه و بلند مدت دریافت کرده اند و این موضوع تنها بهانه‌ای بود که ملی پوشان حضور در این رقابتها را از دست بدهند.

متأسفانه کشورهای به ظاهر متمدن دنیا، برخلاف شعار «جدایی ورزش از سیاست»، عمل کرده و این موضوع را بارها و بارها ثابت کرده که برای صدور روادید جهت شرکت در دوره مسابقه ورزشی مسائلی غیر از ورزشی را ملاک قرار می‌دهد.

رفتار خارج از عرف آمریکایی‌ها باعث شد تا کاراته کاهای ایران حضور در یک میدان مهم را از دست بدهند.

منبع : مهر