رفعتی: ایران قوانین را با فدراسیون جهانی تطبیق دهد

رفعتی: ایران قوانین را با فدراسیون جهانی تطبیق دهد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از بنیان گذاران و پیشکسوتان تکواندوی ایران با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، حسین رفعتی دبیرکل پیشین فدراسیون جهانی، علی خلیلی رئیس هیأت تکواندو استان تهران و جمع کثیری از پیشکسوتان تکواندو در سالن جلسات مجموعه ورزشی الغدیر برگزار شد.

در این مراسم از اساتید تکواندو محمداسماعیل آذرپاد، سلیمان علی نسب، کاظم رضایی، امیرعباس آرین، کاظم رضایی فر، غلامحسین ذوالقدری، علی عمادی کر، فیروز اسبقی، داود فلاح، مریم عربی، اصغر فتحی، منصور خاندان، ناصر باقری، غلامرضا آقاکثیری، ابوالقاسم حسن زاده و حمید کولجی با اهدای لوح و نشان پیشکسوت تجلیل شد.

در بخشی از این مراسم حسین رفعتی دبیرکل سابق فدراسیون جهانی تکواندو گفت: با کنار رفتن از دبیرکلی فدراسیون جهانی راه را برای نیروهای جوان باز کردم. قبل از آن تغییرات مهمی همچون وضع قوانین جدید برای المپیک در فدراسیون جهانی تکواندو صورت گرفت. امیدوارم فدراسیون تکواندو ایران نیز قوانین خود را با فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک تطبیق دهد. در سال ۲۰۲۱ پارا تکواندو برای نخستین بار در پارالمپیک حضور داشت که موفقیت بزرگی برای فدراسیون جهانی بود. از جامعه پیشکسوتان تقاضا دارم جوانان را با فرهنگ غنی تکواندو آشنا کنند

همچنین از خانواده‌های شهید والامقام محمدحسین گیتی نما، خانواده مرحوم سیدسعید مهیمن و حیدر عقیقی و منصور فکوری توسط رئیس فدراسیون تکواندو تجلیل شد.

تعدادی از پیشکسوتان و جوانان ورزش تکواندو نیز در بخش دیگری از برنامه به روی سن رفتند و به اجرای برنامه پرداختند که با تشویق حاضران در سالن همراه بود. همچنین بهنام اسبقی ملی پوش سابق تکواندوی ایران توسط استاد فتحی تجلیل شد.

غلامحسین ذوالقدری سرمربی سابق تیم ملی نیز در صحبت‌های کوتاهی اظهار کرد: وقتی برای اولین بار در المپیک سیدنی شرکت کردیم کمتر کسی فکر می‌کرد کاروان دو نفره ما موفق به کسب مدال شود اما هادی ساعی موفق به کسب مدال برنز شد. در المپیک بعدی با کوششی که از این عزیزان سراغ داشتم اعلام کردم در المپیک آتن دو مدال را برای کشور هدیه می‌آوریم و الحق که بچه‌ها شجاعت کردند و ما توانستیم ۲ مدال ارزشمند طلا و برنز را توسط ساعی و یوسف کرمی به ارمغان بیاوریم.

رفعتی: ایران قوانین را با فدراسیون جهانی تطبیق دهد

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز با بیان اینکه تکواندو ایران برای پیشرفت نیاز به همدلی و همراهی بزرگان تکواندو دارد، گفت: به خانه خودتان برگردید و کنار ما باشید تا بتوانیم تکواندو را به عنوان رشته پیش رو در ورزش ایران مطرح شود و باز هم بتوانیم به جایگاه بالای گذشته در جهان بازگردیم.

آذرپاد پدر تکواندوی ایران نیز از برگزارکنندگان این مراسم تشکر کرد و آرزوی امیدواری کرد تکواندوی ایران به جایگاه شایسته خود در جهان برسد.

منبع : مهر