روزه‌داری مانعی در تزریق واکسن کرونا ایجاد نمی‌کند

روزه‌داری مانعی در تزریق واکسن کرونا ایجاد نمی‌کند

محمد جعفرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار دز واکسن کرونا در نوبت اول تا سوم در استان اردبیل به مراجعین تزریق شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۹۹۶ هزار دز در نوبت اول، ۸۴۳ هزار دز در نوبت دوم و بیش از ۳۸۴ هزار دز در نوبت سوم به گروه‌های مختلف تزریق شده و عملیات تزریق دز سوم واکسن کرونا ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر در استان هنوز دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکردند، گفت: به رغم فروکش کردن بیماری کرونا در سطح استان و کاهش تعداد بستری روزانه تا ۱۷ نفر در این استان امیدواریم برای پیشگیری از شیوع مجدد این بیماری تزریق دز سوم مورد توجه مردم استان قرار گیرد.

جعفرزاده از جمع‌آوری مراکز تجمیعی از هفته آینده خبر داد و افزود: با توجه به فعال بودن مراکز جامع بهداشتی در شهرها و روستاها، با جمع‌آوری مراکز تجمیعی سعی داریم تا ارائه خدمات در حوزه تزریق واکسن در این پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فعالیت این مراکز در ساعات اداری خواهد بود و به هیچ وجه تزریق واکسن بعد از افطار انجام نمی‌شود و هموطنان بدون دغدغه و نگرانی می‌توانند تزریق واکسن کرونا را در طول شبانه‌روز در ساعات صبح و عصر انجام بدهند چرا که روزه‌داری هیچ خللی را در تزریق واکسن ایجاد نمی‌کند.

جعفرزاده اضافه کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در مراکز آموزشی و دانشگاهی جلوی گسترش این بیماری گرفته شده و روز به روز وضعیت بهتری را در کنترل بیماری کرونا شاهد باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این خواهد بود تا تزریق دز سوم واکسن برای گروه‌های مختلف جامعه به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد که خانواده‌ها نیز باید در این زمینه پیش‌قدم شده و با حضور در مراکز تزریق واکسن اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع : مهر