روسیه ثبات و امنیت اروپا را به چالش کشیده است!

روسیه ثبات و امنیت اروپا را به چالش کشیده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آلار کاریس» رئیس‌جمهور استونی امروز چهارشنبه طی سخنانی مدعی شد که روسیه ثبات و امنیت اروپا را به چالش کشیده، تاکتیک‌های تسلیحاتی را ترویج می‌کند و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را از بین می‌برد.

بر اساس این گزارش، کاریس در کنفرانس سالانه دفاع بالتیک در تالین اظهار داشت که رژیم‌های خودکامه در اروپا نظم بین المللی را بر اساس قوانین و هنجارها «فرسایشی» می‌کنند.

وی همچنین با انتقاد از نظم فعلی موجود در اروپا خاطر نشان کرد: استفاده از هر وسیله‌ای از جمله فشار نظامی، جنگ ترکیبی، سلاح‌های سایبری و کارزارهای اطلاعاتی برای دستیابی به اهداف سیاسی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

کاریس آنچه را وی، حمله ترکیبی بلاروس علیه لهستان، لیتوانی و لتونی، تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین و تلاش برای استفاده از باج خواهی در زمینه انرژی در مولداوی خواند را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که چالش روسیه علیه ثبات و امنیت اروپا بیشتر و بیشتر در حال آشکار شدن است.

رئیس جمهور استونی همچنین گفت که انتظار دارد ناتو نقشی اساسی در اروپا ایفا کرده و از ایالات متحده خواست تا امنیت منطقه را تضمین کند.

منبع : مهر