روسیه نظامیان خود را از جزیره مار خارج کرد

روسیه نظامیان خود را از جزیره مار خارج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور به نشانه حسن نیت، نظامیان خود از جزیره مار (اسنیک) (Snake) در دریای سیاه را خارج کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این رابطه آمده است: بنابراین، به جامعه جهانی نشان داده شد که فدراسیون روسیه در تلاش های سازمان ملل برای سازماندهی یک کریدور بشردوستانه برای صادرات محصولات کشاورزی از خاک اوکراین دخالت نمی کند.

وزارت دفاع روسیه ادامه داد که چنین اقدامی فرصت هرگونه گمانه زنی و بهانه تراشی از سوی دولت کی یف جهت اعلام غیرممکن بودن صادرات غلات اوکراین به دلیل حضور و کنترل نظامیان روسیه بر منطقه را خواهد گرفت.

وزارت خانه مذکور همچنین افزود که اکنون، برای از سرگیری صادرات غلات، طرف اوکراینی نیز باید سواحل دریای سیاه، از جمله آب های ساحلی بندرهای خود را پاکسازی کند.

سازمان ملل بارها مسئله وقوع بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده و درباره آن هشدار داده است. غرب، روسیه را به ایجاد مانع در عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم کرده، مسکو اما قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرده و اعلام کرده است که کی یف خود موانع زیادی برای صادرات غلات ایجاد کرده است.

منبع : مهر