رکود مطلق در بازار مسکن/ ریزش مستاجران به منطقه پایین تر

رکود مطلق در بازار مسکن/ ریزش مستاجران به منطقه پایین تر

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر مستأجران نگران از آینده که در فصل و نقل و انتقالات چه اتفاقی رخ خواهد و کرایه‌ها چقدر افزایش پیدا خواهد کرد و از سوی دیگر صاحبخانه ها دیگر دنبال تغییر خانه نیستند و خانه‌های خود را نمی‌فروشند.

رکود مطلق در بازار مسکن

یکی از مشاورین املاک در محدوده بلوار کشاورز در خصوص وضعیت خرید و فروش ملک در این محدوده به مهر گفت: خرید و فروش به شدت کاهش پیدا کرده است و شاید در ماه دو تا سه معامله صورت گیرد با این اوصاف احتمال تعطیلی برخی از مشاورین املاک‌ها وجود دارد.

وی در ادامه وضعیت اجاره بها را گفت: وضعیت اجاره بها هم به همین ترتیب است مردم فقط می آیند و سوال می‌کنند که اجاره چقدر شده است و خیلی کم اتفاق می‌افتاد که معامله‌ای صورت گیرد بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد.

ریزش مستأجران به منطقه پایین‌تر

یکی دیگر از مشاورین املاک در خصوص وضعیت خرید و فروش ملک گفت: مشتری وجود دارد ولی فروشنده کم شده است آنها از ترس اینکه اگر خانه خود را بفروشند دیگر نمی‌توانند خانه خریداری کنند دست نگه داشته اند تا شاید وضعیت مسکن به ثبات برسد.

وی در ادامه وضعیت اجاره بها نیز گفت: هر چه به فصل نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم مستأجران بیشتر برای پرس و جو به مشاورین املاک می آینده اما فایده‌ای ندارد اجاره به قدری بالا رفته است که مستأجر ترجیح می‌دهد به منطقه پایین‌تر برود تا اینکه در همان منطقه بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، در محدوده فاطمی و ولیعصر عمده املاک تجاری است و طبیعتاً قیمت املاک تجاری بالاتر از املاک مسکونی است آنچه در جدول زیر در محدوده میدان ولیعصر و فاطمی مشاهده می‌شود عمدتاً قیمت املاک تجاری است.

اجاره بها

محله متراژ اجاره (قیمت‌ها به تومان می‌باشد) رهن (قیمت‌ها به تومان می‌باشد)
میدان ولیعصر ۸۰ ۱۰ الی ۱۸ میلیون ۲۰۰ الی ۱ میلیارد
فاطمی ۹۰ ۱۰ الی ۲۰ میلیون ۲۰۰ الی ۱ میلیارد
بلوار کشاورز ۸۰ ۳ الی ۱۰ میلیون ۲۰۰ الی ۸۰۰ میلیون
دانشگاه ۸۰ ۵ میلیون و ۵۰۰ الی ۱۰ میلیون ۱۸۰ الی ۸۵۰ میلیون
نصرت ۸۴ ۲ الی ۱۰ میلیون ۴۰۰ الی ۶۳۰ میلیون

خرید مسکن

محله متراژ (قیمت‌ها به تومان می‌باشد) سن بنا
میدان ولیعصر ۵۰ الی ۹۰ میلیون ۷۱ الی ۹۹
فاطمی ۷۰ الی ۱۱۰ میلیون ۷۰ الی ۱۴۰۱
بلوار کشاورز ۷۲ الی ۱۱۰ میلیون ۷۵ الی ۹۹
دانشگاه ۴۸ الی ۵۳ میلیون ۷۰ الی ۸۲
نصرت ۵۸ الی ۸۱ میلیون ۷۱ الی ۹۰