ریابکوف: آزمایش هسته ای آمریکا با پاسخ مناسب روسیه مواجه می شود

ریابکوف: آزمایش هسته ای آمریکا با پاسخ مناسب روسیه مواجه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اقدامات تحریک کننده آمریکا و ناتو برای تنش افروزی در اوکراین، تهدید راهبردی است و می‌تواند پیامدهای جهانی در پی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ریابکوف که در کنفرانس خلع سلح در ژنو سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: خط مشی آمریکا و ناتو برای تشدید درگیری در اوکراین یک تهدید راهبردی حاد است و اقدامات آنها می‌تواند تقابل قدرت‌های هسته‌ای را در پی داشته باشد.

این مقام ارشد روس اظهار داشت: اقدامات و رویکرد مخرب آمریکا و شرکای آن، منطقه آسیا و اقیانوس آرام و سایر مناطق محل نزاع را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: درخواست آمریکا برای امکان دسترسی به بازرسی تأسیسات هسته‌ای روسیه در شرایط فعلی اوج وقاحت است. اگر آمریکا آزمایش‌های هسته‌ای انجام دهد، روسیه پاسخ مناسب به آن خواهد داد.

ریابکوف همچنین افزود: آمریکا از اطلاعاتی که به موجب معاهده «استارت نو» به دست آورده بود، برای کمک به اوکراین به منظور هدف قرار دادن مراکز راهبردی روسیه سو استفاده کرد. به همین علت ما مجبور شدیم حضور خود را در این معاهده تعلیق کنیم.