زائران حسینی می‌توانند از مرز زمینی مهران به کشور بازگردند

زائران حسینی می‌توانند از مرز زمینی مهران به کشور بازگردند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه و همچنین بازدید هوایی از مرزهای استان خوزستان اظهار کرد: همه مردم ایران آماده هستند تا برای راهپیمایی و این همایش جهانی اسلام حرکت کنند ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط ۶۰ هزار نفر آن هم از طریق هوایی می‌توانند در این مراسم معنوی شرکت کنند و دیگر امکان سفر زمینی وجود ندارد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: در این بازدید متوجه شدیم که تعدادی از مردم به سمت مرزها می آیند و ما خیلی دوست داشتیم که مسیر مرزها باز شود زیرا حضور و تردد زائر امنیت و آرامش آور است ولی طبق مقررات کشور عراق مرزهای زمینی بسته هستند.

وی اضافه کرد: آمدن مردم به سمت مرز جز سختی برای آنها چیزی ندارد چون مرزها بسته هستند و کشور عراق قوانین خاصی در مورد کسانی دارد که غیرقانونی وارد کشورشان شوند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آنهاست.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: بی‌تردید برای ایرانی متعهد و باغیرت خوشایند نیست که بازداشت یا زندانی شود؛ بنابراین درخواست ما این است که مردم در همان‌جایی که زندگی می‌کنند، ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) نشان دهند و به سمت مرزها نیایند.

وی بیان کرد: برابر آخرین توافقی که با کشور عراق صورت گرفته است، اعلام شده که برای بازگشت زائران از عتبات عالیات به‌صورت زمینی صرفاً از مرز مهران امکان‌پذیر است.

سردار رضایی تأکید کرد: مرزبانان مرز مهران امور مرزبانی را در راستای بازگشت زائران به کشور انجام می‌دهند و در این مرزها نیز کنترل‌های لازم برای جلوگیری از ترددهای غیرقانونی انجام خواهد گرفت.

جانشین فرمانده ناجا گفت: امنیت کامل در مرزها برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد و شاهد آرامش در مرزها هستیم و تبادل تجاری نیز در هر جایی که دولت مشخص کرده است، صورت می‌گیرد و مرزبانان نیز تسهیلات کامل را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

منبع : مهر