زائران زمان رفت و آمدشان را قبل از روزهای آخر اربعین تنظیم کنند

زائران زمان رفت و آمدشان را قبل از روزهای آخر اربعین تنظیم کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی ظهر امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور وزیر کشور از زیرساخت‌های خوزستان برای مأموریت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بازدید شد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا افزود: در این راستا از زیرساخت‌های جاده‌ای، آمادگی‌های انتظامی، اسکان و تغذیه زائران بازدید شده و همه این امور نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: با این وجود هنوز در میدان عمل کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد که امید است مسئولان استانی دارند بتوانند شرایط را برای یک سفر آسان و بدون توقف در مرز و با تکریم زوار فراهم کنند.

وی در خصوص تمهیدات پلیس برای تسهیل تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: مجموعه فراجا از همه ظرفیت‌ها و فناوری‌های روز در رابطه با تجهیز دستگاه‌های آشکارساز و ابزار کنترلی در مسیرها استفاده خواهد کرد.

سردار شرفی تاکید کرد: پلیس این اطمینان را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) می‌دهد که نسبت به سال‌های گذشته آمادگی بهتری را در راستای تسهیل تردد آنان خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی این آمادگی وجود دارد تا طرف کشور عراق را در گیت‌های خود بپذیریم تا کنترل هر ۲ کشور در یک جا اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی جمهوری اسلامی برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی تصریح کرد: زیرساخت‌های کشور عراق همانند زیرساخت‌های ایران نیست و مشکلاتی در آنجا وجود دارد؛ بنابراین زائران حسینی زمان رفت و آمد خود را قبل از روزهای آخر اربعین تنظیم کنند تا بر اثر کمبود آن زیرساخت‌ها تجمع زیاد صورت نگیرد و دچار مشکل نشوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: امسال در سامانه «سماح» بیش از یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند که در سال‌های گذشته این تعداد نبوده است.

وی گفت: امسال استقبال خوبی از اربعین انجام شده و امید است با توجه به گرمای هوا و استقبال مردم، همه زیرمجموعه‌های ستاد مرکزی اربعین آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

منبع : مهر