زاخارووا: آمریکا نیازمند اتهام زنی به مسکو جهت اهداف خود است

زاخارووا: آمریکا نیازمند اتهام زنی به مسکو جهت اهداف خود است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که انتقال تسلیحات به اوکراین نشان دهنده آمادگی غرب برای تحریکات است.

زاخارووا در این باره گفت: متأسفانه آخرین گزارش هایی که در رسانه ها با اشاره به منابع رسمی و غیره منتشر می شود، نگرانی ما را تأیید می کند. چند روزی است که انگلیس با هواپیماهای ترابری نظامی نیروی هوایی خود به اوکراین سلاح می فرستد. بدیهی است که حداقل ۶ پرواز تاکنون انجام شده است.

وی افزود که مشخص شده است که موشک های دوش پرتاب ضد تانک برای استفاده در مناطق شهری به آنها تحویل داده خواهد شد.

همچنین طبق گفته وی، «بیش از ۲۰۰ کماندو از سوی کانادا به بهانه حفاظت از سفارت این کشور به اوکراین اعزام شده اند».

زاخارووا همچنین به کمک های نظامی ۲.۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه با اشاره به اتهامات واشنگتن برضد مسکو گفت که ادعای ایالات متحده مبنی بر آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین مسئله ای است که آنها برای ایجاد زمینه تحریکات نظامی گسترده خود نیاز دارند.

وی در این باره گفت: در حال حاضر، رسانه های غربی و اوکراینی، مقامات، بیش از پیش در تکرار گمانه زنی ها در مورد تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین فعال شده اند. ما به این نتیجه رسیده ایم که هدف این کارزار ایجاد یک پوشش اطلاعاتی برای آماده سازی تحریکات گسترده آنها است که از جمله ماهیت نظامی نیز دارد و این مسئله می تواند غم انگیزترین پیامدها را برای امنیت منطقه و جهان داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در پایان دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در ۲۱ ژانویه (جمعه اول بهمن) در شهر ژنو در کشور سوئیس را تایید کرد.

طبق گفته وی، طرفین در مورد اسناد مرتبط با تضمین های امنیتی بحث و همچنین سعی خواهند کرد در مورد گام های احتمالی بعدی در مذاکرات درباره تضمین های یادشده تصمیم گیری کنند.

منبع : مهر