زاخارووا: زلنسکی به تهدیدی برای اوکراین تبدیل شده است

زاخارووا: زلنسکی به تهدیدی برای اوکراین تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به تهدیدی هم برای کشور خود و هم برای کل اروپا تبدیل شده است.

زاخارووا در این باره گفت: گمان می کنم که خود زلنسکی به ویژه از نظر حفظ اصول و مبانی دموکراتیک، هم برای اوکراین و هم برای سایر کشورهای اروپایی به یک تهدید تبدیل شده است.

وی افزود: همه چیزهایی که رژیم کی یف صادر کرده است، تهدیدی فوری و مستقیم برای استقلال ملی اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: اوکراین برای مردم، جامعه و نخبگان این کشور از کنترل خارج شده است که مطمئناً امنیت ملی را تهدید می کند.

زاخارووا تاکید کرد: مهم‌ترین چیز این است که حامیان اروپایی این مسئله را درک کنند، زیرا اوکراین یک کشور اروپایی است و بسیاری از مشکلات قاره اروپا به آن مربوط می‌شود که به طور فزاینده ‌ای فضای اروپایی ما را تهدیدکننده می‌کند. آنها باید آن را درک کنند، زیرا از دموکراسی جوان اوکراین حمایت و محافظت کرده اند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی مطرح می شود که اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه را به تجمع نیروها در مرز با اوکراین متهم کرده‌اند و همراه با کی یف ادعا می‌کنند که مسکو مشغول آماده شدن برای تهاجم است. روسیه اما می‌گوید که این حق را دارد که نظامیانش را در داخل خاک خود، به هر کجا که می‌خواهد جابجا کند.

روابط روسیه و اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در کی یف و پس از آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تنش آلود شد و در چند وقت اخیر نیز این تنش‌ها به اوج خود رسیده است.

منبع : مهر