«زراعت» دو سوم تولیدات کشور را در بر می‌گیرد

«زراعت» دو سوم تولیدات کشور را در بر می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و کنونی جهاد کشاورزی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این سازمان در سمنان با بیان اینکه دوم سوم تولیدات حوزه جهاد کشاورزی کشور، در بخش زراعت است، تاکید کرد: این موضوع نشان از اهمیت تأمین و امنیت غذایی کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه کیفی بخش زراعت از جمله سیاست‌های وزارت جهاد است، افزود: خوراک دام سهم ۴۰ درصد از تولیدات زراعی کشورمان را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توجه ویژه به تأمین خوراک دام به واسطه تأمین امنیت غذایی کشور از جمله راهبردهای وزارتخانه است، گفت: یکی از مهمترین راهبردهای ما در تأمین نیاز غذایی کشور، بهینه سازی مصرف آب در بخش زراعت محسوب می‌شود.

مهاجر با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و دشواری کشاورزی و زراعت، بیان داشت: با همراهی وزارت نیرو در حال اقدام برای کاهش مخاطرات خشکسالی و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی هستیم و اقدامات خوبی را نیز در این زمینه شاهد بودهایم.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی نوین مصرف می‌شود که نشان می‌دهد این بخش از جمله اولویت‌های مهم وزارت جهاد است، تاکید کرد: وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با آینده‌نگری نسبت به تغییر شرایط برنامه‌ریزی کنیم و این اقدامات در راستای همین برنامه‌ریزی ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سید حسن میرعماد که نزدیک به یک دهه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بود، محمد رضا قاسمی مدیر سابق جهاد شاهرود و همچنین معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

منبع : مهر