زمان انتخابی تیم ملی تنیس روی میز مشخص شد

زمان انتخابی تیم ملی تنیس روی میز مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز از دوم اسفندماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز (تا ۱۱ اسفندماه) ادامه خواهد داشت. این مسابقات طی سه مرحله مقدماتی (۲ و ۳ اسفندماه)، مرحله اول نهایی (۶، ۷ و ۸ اسفندماه) و مرحله دوم نهایی (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) می‌شوند تا در پایان ترکیب ۵ نفره تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در سه رویداد مصوب در تقویم فدراسیون جهانی و آسیایی تنیس روی میز نهایی شود.

مسابقات تیمی قهرمانی جهان اولین رویدادی است که پینگ پنگ بازان ایران سال آینده باید در آن شرکت داشته باشند. بعد از این رقابت‌ها که خردادماه به میزبانی چین برگزار می‌شود، بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه پیش روی ملی پوشان تنیس روی میز خواهد بود. این رقابت‌ها مردادماه برگزار می‌شود. پینگ پنگ بازان ایران بعد از بازگشت از قونیه باید مهیای حضور در بازی‌های آسیایی شوند که شهریورماه به میزبانی هانگژو در چین برگزار خواهد شد.

برای حضور در این سه رویداد، نوشاد عالمیان به عنوان نفر اول رنکینگ جهانی، سهمیه بازیکن انتصابی ترکیب تیم ملی را به خود اختصاص داده است. چهار بازیکن دیگر این ترکیب اما در جریان رقابت‌های انتخابی مشخص می‌شوند.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد رقابت‌های انتخابی این تیم و شیوه مصوب نهایی برای برگزاری آن توضیح داد و گفت: به جز نوشاد عالمیان ۷ بازیکن دیگر یعنی چهار نفر اول رنکینگ ایرانی (ملی) و سه نفر اول رنکینگ جهانی از مرحله مقدماتی معاف هستند. در غیاب این بازیکنان ۲۴ بازیکن رنکینگ ملی (به غیر از چهار نفر اول) در قالب مرحله مقدماتی با هم رقابت می‌کنند. رقابت این بازیکن در چهار گروه ۶ نفره برگزار می‌شود.در ادامه نفرات اول و دوم هر یک از این گروه‌ها در دو گروه ۴ نفره با هم رقابت می‌کنند. نتیجه اینکه نفرات اول و دوم این دو گروه به مرحله اول نهایی صعود می‌کنند. نفرات سوم و چهارم دو گروه هم به صورت ضربدری با هم دیدار می‌کنند تا نفر برتر میان آنها مجوز صعود را بگیرد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در مجموع ۵ بازیکن از مرحله مقدماتی صعود می‌کنند. این بازیکنان در کنار ۷ بازیکنی که از حضور در مرحله مقدماتی معاف شده بودند برگزارکننده دیدارهای مرحله اول نهایی خواهند بود. در پایان رقابت سه روزه میان این بازیکنان که به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد، نفر اول به عنوان دومین بازیکن (بعد از بازیکن انتصابی) وارد ترکیب تیم ملی می‌شود. نفرات دهم، یازدهم و دوازدهم از دور مسابقات کنار می‌روند و هشت نفر دیگر هم راهی مرحله دوم نهایی می‌شوند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید کرد: در مرحله آخر انتخابی تیم ملی، رقابت میان هشت بازیکن تعیین کننده سه نفر دیگر برای ورود به ترکیب تیم ملی است. در این مرحله از مسابقات امتیاز مرحله اول نهایی هم محاسبه خواهد شد.

به گفته لطف الله نسبی، یازدهم اسفندماه و در پایان مرحله دوم نهایی انتخابی تیم ملی، ترکیب این تیم با یک بازیکن انتصابی (نوشاد عالمیان) و چهار بازیکن انتخابی نهایی می‌شود. از این ترکیب برای حضور در هر سه رویداد جهانی و آسیایی سال آینده استفاده خواهد شد.

منبع : مهر