زنجان رتبه سوم کشوری در تزریق دز سوم واکسن کرونا را دارد

زنجان رتبه سوم کشوری در تزریق دز سوم واکسن کرونا را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مشهود تقیلو ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت آنلاین برگزار شد، به شیوع سویه جدید کرونا اُمیکرون اشاره کرد و گفت: در گروه سنی ۵ تا ۹ ساله جمعیت ۸۳ هزار نفری در استان زنجان از این تعداد نیز ۱۱.۵ درصد واکسن تزریق کردند.

وی با بیان اینکه با تصویب ستاد ملی کرونا ۲ گروه سنی نیز به گروه‌های واکسیناسیون اضافه شده است، اظهار داشت: سنین ۹ تا ۱۲ ساله به تعداد ۵۴ هزار نفر بوده که ۳۰ درصد از این تعداد در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: امیکرون جهش خاص و سرایت پذیری بالای آن است و ۱۰ برابر سویه دلتا قلمداد شده است.

تقی لو تاکید کرد: ماسک زدن و اجتناب از حضور در مکان‌های پردد از احتمال ابتلاء به این نوع سویه می کاهد و از مردم استان درخواست می‌شود زدن ماسک را تقویت کنند.

وی افزود: واکسیناسیون دُز سوم در استان ۴۴.۵ درصد است و استان رتبه سوم کشوری را دارد ولی باز هم خوب نیست.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان ابراز داشت: ابتلای کودکان به این سویه هم به صورت بالینی و بستری تا ۲۰ درصد گزارش شده است.

تقی لو گفت: بیشترین میزان مرگ در گروه سنی ۶۰ سال به ویژه در گروههای پر خطر رخ داده و آموزش همگانی، زدن ماسک و دوری از تجمعات از جمله راهکارهای پیشگیرانه ابتلاء به این نوع سویه است.

منبع : مهر