زنگنه: امیدوارم کاراته مثل همیشه کاروان ایران را روسفید کند/ هیچ بهانه‌ای نداریم

زنگنه: امیدوارم کاراته مثل همیشه کاروان ایران را روسفید کند/ هیچ بهانه‌ای نداریم

پگاه زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان کاراته برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: اردوهای طولانی مدتی را پشت سر گذاشتیم. پیش از حضور در این مسابقات قرار بود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات کاراته وان‌ها حضور داشته باشیم. هدف بلند مدت ما البته بازی‌های آسیایی بود که به خاطر کرونا این مسابقات به تعویق افتاد.

وی اضافه کرد: بچه‌ها اردوهای طولانی و پرباری را پشت سر گذاشتند و همه شرایط برای ما فراهم بود. امکانات نسبتاً خوبی در اختیار ما قرار داشت و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و ارتباط خوبی میان کادرفنی و بچه‌ها برقرار بود. در حال حاضر تیم آماده‌ای داریم که خود بچه‌ها وقتی به اجرای تکنیک می‌پردازند از عملکردشان ذوق می‌کنند و بابت این مسئله خوشحال هستیم.

مربی تیم ملی کاراته بانوان در خصوص سطح مسابقات کشورهای اسلامی گفت: جامعه کاراته یک جامعه آگاه است و فکر نمی‌کنم هیچ کسی از سطح مسابقات کشورهای اسلامی آگاه نباشد. مصر با داشتن قهرمان المپیک و جهان، آذربایجان با حضور نایب قهرمان المپیک و قهرمان دو دوره جهان، ترکیه با حضور بازیکنانی مانند سراپ اوزچلیک، مروه کوبان و ملتم هوکاوگلو که در المپیک به مدال برنز رسید، در این مسابقات حضور خواهند داشت. در کنار این کشورها تونس و الجزایر تک ستاره‌هایی دارند که در مسابقات قاره‌ای خوب درخشیدند.

زنگنه تأکید کرد: کار ساده‌ای در این مسابقات نداریم و واقعاً این مسابقات یک قهرمانی جهان کوچک است. شاید در قهرمانی جهان در مراحل ابتدایی حریف ساده‌ای داشته باشیم، اما به طور مثال  در وزن 68 کشورهای اسلامی شاید در دور اول با فریال عبدالعزیز مصری و در دور دوم با ایرنا زارتسکا آذربایجانی مسابقه دهیم. حریفان خوب در این مسابقات فشرده هستند، اما هیچ بهانه‌ای نداریم. ما هم سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، طراوات خاکسار، مبینا حیدری و لیلا برجلی را داریم که کم کسانی نیستند و قطعاً همانطور که رقبا را به نام می‌شناسیم، آنها نیز از قهرمانان ایرانی به عنوان حریف پرقدرت نام می‌برند.

وی با اشاره به غیبت یک ساله کاراته‌کاهای ایران در میادین مسابقه گفت: نمی‌توانیم منکر نداشتن بازی تدارکاتی شویم که انکار این موضوع نادیده گرفتن یک اصل بزرگ است. بعد از قهرمانی آسیایی  هیچ مسابقه‌ای نداشتیم، اما بازیکنان کشورهای دیگر در رویدادهای مختلف حضور داشتند. بسیاری از قهرمانان المپیک و جهان از کشورهایی هستند که در کشورهایی اسلامی حضور دارند و در این مدت در کوران مسابقات قرار داشتند. با همه این تفاسیر بازیکنان ما چیزی از حریفان کم ندارند و عدم حضور در بازی‌های تدارکاتی تنها ضعف تیم ما است. امیدوارم با نقاط قوتی که داریم این ضعف را پوشش دهیم.

زنگنه در خصوص توقعات بالا از کاراته در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: امیدوارم تمام پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیاید و کاروان ایران را مثل همیشه روسفید و سبد مدال‌های خوشرنگ را سنگین‌تر کنیم. خیلی امیدوار هستیم و تمام تلاش خود را انجام دادیم تا نتایج خوبی بگیریم.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم