زن جیب بر دستگیر شد/بازداشت فروشنده مسلح

زن جیب بر دستگیر شد/بازداشت فروشنده مسلح

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

زن جیب بر محله مشیریه دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زن جیب بر محله مشیریه و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی افزایش جیب بری در محله مشیریه و بازار تهران بررسی موضوع در اختیار تیم‌های مختلف کلانتری قرار گرفت و مأموران این پلیس موفق شدند تصویری از چهره سارق را در تحقیقات محلی به دست بیاورند.

وی گفت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، سرقت‌ها را خانمی حدوداً ۳۵ ساله به تنهایی مرتکب می‌شود و مأموران کلانتری با گشت زنی در نقاط جرم خیز سارق را در حال پرسه زنی بین جمعیت مشاهده و هنگامی که قصد جیب بری از شهروندی را داشت دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارق در کلانتری در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و جیب بری از شهروندان به تعداد ۱۵ فقره سرقت به همین روش معترف و همه مال باختگان شناسایی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان محتویات خودرو

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان محتویات خودرو محله چیتگر خبر داد و گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۵۴ چیتگر مبنی بر کشف لاستیک‌های سرقت شده خودروی وی در یکی از تعمیرگاه‌های محله چیتگر بررسی موضوع در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تیم عملیات کلانتری در محل حاضر و اموال سرقتی خودروی مال باخته در محل کشف شد افزود: متصدی تعمیرگاه در خصوص وجود اموال کشف شده اظهار داشت از ۲ جوان ۳۰ و ۳۵ ساله دو روز پیش خریداری کرده که با رصد دوربین‌ها مغازه هویت سارقان شناسایی شد.

این مقام پلیسی افزود: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و با اخذ مجوزهای قضائی در یک عملیات پلیسی سارقان دستگیر شدند و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه از قبیل ۴ حلقه رینگ و لاستیک و ۴ دستگاه ضبط کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت محتویات خودرو و به ۱۵ فقره سرقت به همین روش معترف شدند که مالباختگان شناسایی شدند.

سرهنگ طرهانی خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

بازداشت فروشنده مسلح

سرهنگ نادر مرادی معان نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از دستگیری فروشنده لوازم صوتی و تصویری که با خود سلاح جنگی حمل می‌کرد خبر داد و گفت: در اواسط هفته گذشته خبری‌های در خصوص حمل سلاح توسط یک فروشنده لوازم صوتی تصویری در حوالی “بازار” تهران دریافت کردیم که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی و تأیید صحت و سقم خبر، روز گذشته پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح جنگی کشف شد.

مرادی با اشاره به انتقال متهم به این پلیس تصریح کرد: متهم مدعی شد، هنگام خرید لوازم صوتی از یکی از استان‌های غربی کشور با یک فرد فروشنده سلاح آشنا و سلاح جنگی را تهیه کرده است.

معان نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت افزود: متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد و شناسایی سایر مرتبطین پرونده ادامه دارد.

منبع : مهر