زور مجلس به خودروسازها نرسید/جاده و خودرو عامل حوادث هستند

زور مجلس به خودروسازها نرسید/جاده و خودرو عامل حوادث هستند

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند که این آمار بسیار بالایی است. وی افزود: جاده‌های کشور از لحاظ کمیت جوابگوی این تعداد خودرو نیست و نیاز است جاده‌های جدیدی به جاده‌های موجود اضافه شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: بیش از سه هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که همه آنان شناسایی شده اما با توجه به اینکه هر سال در بودجه، منابعی برای رفع مشکلات جاده‌ها تعریف می‌کنیم اما جوابگو نیست.

رضایی کوچی ادامه داد: چرا که بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده اصلی در کشور وجود دارد و کل اعتباری که برای یک سال به وزارت راه و شهرسازی داده می‌شود کمتر از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که حتی برای نگهداری جاده‌ها هم کم است چه برسد به رفع نقاط حادثه خیر و ایجاد جاده‌های جدید. وی تاکید کرد: بنابراین در حوزه راه، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری وجود دارد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر مشکلات جاده‌ها، خودروهای داخلی هم کیفیت مطلوبی ندارند و قطعاً کیفیت کم خودروها در حوادث و تصادفات نقش دارد.

رضایی با بیان اینکه مجلس چندین نوبت به موضوع کیفیت کم خودرو سازها ورود کرده است، بیان داشت: مجلس در این زمینه ورود کرده اما معتقدم تاکنون زور مجلس هم به خودروسازها نرسیده چرا که همچنان شاهد ساخت خودروهای بی کیفیت هستیم که روزانه قیمت آنان هم افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس افزود: مردم در زمینه خودرو، قدرت انتخاب دیگری ندارند و مجبورند همین خودروها را سوار شوند که متأسفانه کیفیت آنان هم مطلوب نیست و در تصادفات کیسه هوای بسیاری از خودروهای داخلی باز نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به اینکه در خصوص کیفیت جاده و خودرو شرایط مطلوبی نداریم، اعلام کرد: البته عدد قابل توجهی از فروش نفت با مساعدت ریاست جمهوری برای رفع نقاط حادثه خیز موافقت شده است که انتظار داریم هر چه سریع‌تر این منابع در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد تا هر چه سریع‌تر شاهد رفع نقاط حادثه خیز در مکان‌هایی که همیشه شاهد تصادف هستیم، باشیم.

منبع : مهر