ساختمان مجاور گود جبلی دچار انحراف شده است

ساختمان مجاور گود جبلی دچار انحراف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا حاجوی در ادامه بازدیدهای نظارت ستادی از نواحی با حضور در ناحیه چهار این منطقه به بررسی وضعیت پروژه‌های اجرایی و آسیب شناسی سازمانی و… پرداخت و اقداماتی که برای ایمنی بیشتر شهروندان است را مورد تاکید قرار داد.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه گود پر خطر جبلی که مالک و سازنده آن بدون اخذ پروانه ساختمانی اقدام به گود برداری کرده است با توجه به عدم ایمنی و خطرآفرینی برای املاک مجاور با حکم قضائی تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: گود جبلی یکی از گود های پر خطر منطقه است که ساختمان مجاور آن نیز دچار انحراف شده و باید با دستور صریح دادستانی این ساختمان تخلیه و گود نیز تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی رفع خطر از گودها، خاطرنشان کرد: شهرداران نواحی با شناسایی و اعلام گودهای پر خطر با اعتبار موجود اقدام به پر کردن و رفع خطر کنند.

حاجوی گود اژدری را نیز از دیگر گودهای پر خطر منطقه دانست و گفت: گزارش رسمی اقدامات این گود نیز باید از شرکت ذی‌صلاح که زیر مجموعه حوزه معاونت شهرسازی اداره کل معماری ساختمان است دریافت و از نظر بحرانی مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار منطقه یک استعلام قنوات را به خاطر بحث گودهای پر خطر در دستور کار اداره صدور پروانه منطقه قرار داد و گفت: یک مرحله به صدور پروانه اضافه و مالک ملزم به دریافت استعلام از اداره مسیل‌ها و قنوات شود.

وی همچنین معرفی ناظرین متخلف، نصب نیوجرسی در مقابل ساختمان‌های خلاف، عدم استفاده از معبر عمومی حتی با زدن پایه و ارتفاع برای کانکس‌های ساختمانی را مورد تاکید قرار داد.

منبع : مهر