ساخت بزرگترین واحد تولید بنزین درپایتخت/ پیش بینی کاهش کرک اسپرد

ساخت بزرگترین واحد تولید بنزین درپایتخت/ پیش بینی کاهش کرک اسپرد

به گزارش خبرنگار مهر، سه شنبه هفته گذشته، خبرنگاران تخصصی بازار سرمایه از پالایشگاه نفت تهران بازدید کرده و با نحوه فعالیت این پالایشگاه آشنا شدند، اما مهمترین موضوع اجرای ساخت واحد بنزین سازی این پالایشگاه بوده که می‌تواند به تنهایی بنزین پایتخت را تأمین کند.

در این مراسم، حامد آرمان فر مدیرعامل این شرکت گفت: روزانه ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ تولید می‌شود و ۵۲ درصد از سوخت جت هواپیماهای کشور در این پالایشگاه تولید شده که نشان از عمق استراتژیک این پالایشگاه دارد.

آرمانفر در ادامه افزود: روزی ۶.۵ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می‌شود که معادل ۷ درصد مصرف بنزین کشور است و سعی داریم با اجرای پروژه‌های متعدد کیفیت بنزین را بالا ببریم.

مشکل صورتمالی پالایشگاه نفت تهران
مرادی مسئول امور مالی پالایشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره چرایی دیر ارسال شدن اطلاعات در سامانه کدال گفت: علت تأخیر در ارسال قیمت‌ها در سامانه کدال، شرکت ملی پخش بوده و این تأخیر به هیچ وجه ارتباطی با واحد مالی پالایشگاه نفت تهران ندارد.

مرادی افزود: شرکت ملی پخش مسئول خرید بنزین از پالایشگاه است و این شرکت بنزین را فروخته و قیمت را با تأخیر به ما ارسال می‌کند، با توجه به اینکه شرکت ما معاف از مالیات است اما در مساله مالیات با سازمان امور مالیاتی به مشکل‌های اداری خورده و پروسه‌های پیچیده‌ای را باید اجرایی کرده تا بتوانیم روال طبیعی شرکت را ادامه دهیم.

مرادی در پاسخ به سوال دیگر مهر درباره پیش بینی کرک اسپرد برای نیمه دوم سال جاری، گفت: کرک اسپرد در نیمه دوم قطعاً از نیمه اول پایین‌تر بوده و در نیمه اول به نوعی شاهد رکورد و قیمت‌های عجیب و غریبی بودیم.

ساخت بزرگترین واحد ساخت بنزین درپایتخت

در ادامه مهندس شانه ساز، رئیس بهره برداری شرکت پالایش نفت تهران از ساخت بزرگترین واحد بنزین سازی در نزدیک پایتخت خبر داد.

شانه ساز افزود: در واحد جدید بنزین سازی پالایشگاه نفت تهران، بنزین با کیفیت بالا و با استانداردهای روز دنیا و با کمترین میزان آلایندگی تولید خواهد شد.