ساخت ۲۵۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد سمنان آغاز شد

ساخت ۲۵۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد سمنان آغاز شد

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ساخت ۲۵۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در پروژه یک هزار و ۳۰۰ واحدی نور قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد، تاکید کرد: این اقدام در راستای خانه دار شدن مددجویان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرایط خانه دار شدن مددجویان کمیته امداد را تسهیل کرده‌ایم، افزود: هر کسی در هر جای استان در زمره دهک یک الی سه و در هر روستایی دارای زمین بود و دو ضامن داشت برای او خانه خواهیم ساخت و هیچ محدودیتی هم از لحاظ منابع نداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به این افراد داده می‌شود تا بتوانند خانه بسازند، گفت: در کنار این مبلغ همچنین ۲۰۰ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود تا بتوانند صاحب خانه شوند.

ذوالفقاری با بیان اینکه در برخی مواقع حتی ما مصالح ساختمانی را پای کار آورده‌ایم، بیان کرد: ما وعده آغاز ساخت ۳۰۰ واحد را از ابتدای سال داده‌ایم و مقرر شده تا ۱۵۰ واحد را نیز تا پایان سال تحویل مددجویان بدهیم.

وی با بیان اینکه هر مددجو هر جای استان سمنان دهک یک الی سه و حتی بالاتر، مستأجر است اما در روستا زمین دارد، برای او خانه خواهیم ساخت و نگران اعتبارات دولتی نیز نباید بود، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم مشکل مسکن مددجویان را در سراسر استان رفع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که برای مددجویان صورت داده‌ایم، اردوهای جهادی مانند الکفیل است، بیان داشت: این آمادگی را داریم که در هر شهرستان استان سمنان مسئولان علوم پزشکی پای کار بیایند و ما قوی‌ترین پزشکان جهادی کشور را برای مداوای مددجویان به میدان بیاوریم کمااینکه اردوی دندان پزشکی چند ماه قبل در سمنان با همراهی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه پزشکانی هستند که علاقه به همکاری دارند، بیان کرد: بسیاری از پزشکان حتی نامه نگاری کرده و درخواست همکاری به صورت رایگان برای مددجویان دارند لذا این آمادگی نیز برای برگزاری اردوهای جهادی پزشکی و تداوم آن در شهرستان‌های استان وجود دارد.