سازشکاران باید از شهادت شیرین  ابوعاقله خجالت بکشند

سازشکاران باید از شهادت شیرین ابوعاقله خجالت بکشند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم انتخاباتی «می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم» از لحظاتی پیش در حومه جنوبی بیروت آغاز شد.

وی در ابتدا جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: «شهیده ابو عاقله شاهد جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت ملت فلسطین بود. ماهیت وحشیانه رژیم اسرائیل در فلسطین، مصر و لبنان نمودهای عینی و شبیه به یکدیگر دارد. اینکه شهید ابوعاقله یک مسیحی بود این خود یک پیام بزرگ است.»

سید حسن نصر الله در ادامه توضیح داد: «اولین کسانی که باید احساس خاری و خفت کنند همان عادی سازان روابطی هستند که تلاش دارند وجود رژیم (اشغالگر) اسرائیل در منطقه را طبیعی جلوه کنند و امکان ادامه زیست آن را فراهم آورند.»

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: «پیام بزرگ شهادت ابوعاقله این است که صهیونیست‌ها به مسلمانان و مسیحی‌ها و مقدسات آنها رحم نمی‌کنند و حتی منازلشان را هم تخریب می‌کنند.»
وی افزود: «پیام شهادت شیرین ابوعاقله این است که همگان به واسطه سیاست‌های نظام نژادپرستانه و غیرانسانی تغییرناپذیر اسرائیل در خطر هستند.»

سید حسن نصرالله در ادامه به خانواده‌های نیروهای دفاع مردمی ارتش سوریه که امروز به دست گروهک‌های تکفیری در حومه حلب به شهادت رسیدند، تسلیت گفت.
او توضیح داد: «دشمنان و معارضان با فشار سیاسی و مالی و رسانه‌ای از ساکنان بقاع می‌خواهند که دست از حمایت از مقاومت بردارند. بار دیگر تاکید می‌کنیم که در کنار مقاومت از جمله مقاومت سوریه خواهیم ایستاد.»

دبیر کل حزب الله گفت: «اگر پروژه گروه‌های تروریستی در سوریه پیروز شود بدون شک این موضوع خطری جدی برای بقاع و امنیت تمام لبنان خواهد بود. ارتش لبنان هم به واسطه یک تصمیم سیاسی از مبارزه و رویارویی مستقیم با گروهک‌های تروریستی در الجرود منع شد.»

سید حسن نصرالله بیان کرد: «در جریان جنگ الجرود کسانی بودند که ارتش را از حضور در درگیری منصرف کردند. اینها اگر اکثریت را در هر دولتی در اختیار داشته باشند اجازه نخواهند داد روزی ارتش لبنان به هرگونه تجاوزی پاسخ دهد. اینها همان کسانی هستند که هیئت‌های سیاسی را بسیج کردند و پی در پی کنفرانس‌های مطبوعاتی (شوی رسانه‌ای و سیاسی) اجرا کردند، آیا فراموش کرده‌اید؟»
او گفت: «اگر سلاح امروز (مقاومت)؛ سلاح و قدرت (نظامی) که خواستار حذف آن هستند در بعبلک نبود؛ امروز زحلة، غرب بقاع، راشیا و تمام لبنان چه بلایی بر سرشان می‌آمد؟»

نصرالله در بخشی دیگر از سخنرانی خطاب به ساکنان بقاع گفت: «یک سوالی از شما می‌کنم و می‌خواهم به باطن و وجدانتان رجوع کنید. رهبران برخی احزاب مسیحی که کار خود را با گروه‌های مسلح گره زده و ارتش را از دخالت در امور حساس منع کردند، آیا به شما، خون شما، خانه‌های شما، اموالتان، امنیت و کرامتتان لحظه‌ای فکر کردند؟ من به شما می گویم؛ خیر فکر نکردند.»

او توضیح داد: دشمنان و معارضان با فشار سیاسی و مالی و رسانه‌ای از ساکنان بقاع می‌خواهند که دست از حمایت از مقاومت بردارند. باید یادآوری کنیم که چه کسانی از مقاومت حمایت کردند و سوریه در خط مقدم این حمایت قرار داشت و همچنین باید بدانیم که چه کسانی کنار اسرائیل ایستادند.

در حال تکمیل…

منبع : مهر