سایه سنگین جاده مخصوصی ها بر معاملات بازار

سایه سنگین جاده مخصوصی ها بر معاملات بازار

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۱۱.۱۱۰و احدی به یک میلیون و ۵۵۳ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۴.۲۵۲ واحدی عدد ۴۳۲ هزار و ۵۴۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۰.۰۸۰و احد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹۱ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۶.۳۵۸ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۹۶۱ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۹۶ هزار و ۳۹۹ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۹۰ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۶۷۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۳ هزار و ۱۹ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “فولاد” با ۱۱۰۷ واحد، “خودرو” با ۷۶۰ واحد و “رمپنا” با ۶۴۴ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “شپنا” با ۴۷۸ واحد، “پارس” با ۲۷۵ واحد و “شپدیس” با ۲۵۶ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بازار سهام در آغاز نخستین روز معاملاتی خود در هفته جاری شاهد معاملاتی کم حجم و بی رمق در اغلب نمادهای معاملاتی تحت تأثیر رفتار بازیگران اصلی بود. بازاری که با پرترافیک تر شدن ورود و خروج سهامداران به مجامع عادی سالیانه شرکت‌ها، چشم انتظار انتشار گزارش‌های عملکردی شرکت‌های شاخص ساز هستند. در این بین انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی جاده مخصوصی‌ها بر کلیت معاملات امروز بازار سهام تأثیر قابل لمسی گذاشته است.

در بازار امروز آثار درآمدی از تسعیر نرخ ارز برای بانک‌ها نیز نتوانست انتظارات معامله گران بازار را پاسخ دهد.

در گروه پتروشیمیایی ها اما همچنان اوره سازها در کانون توجه معامله گران کوتاه مدت نگر قرار دارند.

در بازارهای جهانی نیز شب گذشته نرخ جهانی نفت خام در بالاترین رقم به مرز ۱۲۰ دلار به ازای هر بشکه نزدیک شد اما نتوانست در این محدوده قیمتی خود را تثبیت کند.

بازار سهام این روزها ترجیح می‌دهد با حفظ سود و اصلاح پرتفوی، عمدتاً دست به نقد به بازار بنگرد تا به محض شناسایی رد پای عمیقی از نقدینگی مستمر، بلافاصله در موقعیت خرید پرحجم قرار گیرد.

منبع : مهر