سایپا در والیبال هم به لیگ دسته اول سقوط کرد

سایپا در والیبال هم به لیگ دسته اول سقوط کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست‌وششم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای ارومیه (دو دیدار)، آمل، رفسنجان، گرگان، تهران و رامسر پیگیری شد.

مقاومت شهداب یزد با پیروزی دو امتیازی مقابل پیکان و در یک رالی سنگین، فاتح حساس‌ترین دیدار صدرجدولی‌ها در آخرین هفته مرحله گروهی شد. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان با تحمیل شکست سه بر دو بر تیم پیکان، رتبه سومی خود را در جدول قطعی کردند و حریف مس رفسنجان در مرحله پلی‌آف شدند.

یزدی‌ها در این بازی در ست‌های اول، سوم و پنجم به امتیازات ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۲ رسیدند تا پیکان نیز با برتری ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۰ در ست‌های دوم و چهارم، صاحب یک امتیاز از این رقابت شود و به رتبه چهارمی بسنده کند. شاگردان پیمان اکبری با این شکست، در مرحله پلی‌آف با شهرداری ارومیه دیدار خواهند کرد.

پیش از این و در دور رفت پیکان با نتیجه سه بر یک موفق به شکست مقاومت شهداب یزد شده بود.

رقابت مس رفسنجان و سایپا در آخرین تقابل مرحله گروهی با نتیجه سه بر دو به سود نماینده رفسنجان تمام شد تا سقوط سایپا به لیگ دسته یک قطعی شود. به این ترتیب مس با کسب چهاردهمین پیروزی و سی و هفتمین امتیاز، به رتبه ششم جدول صعود کرد و حریف مقاومت شهداب یزد در مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

در این رقابت شاگردان اسماعیل بادرنگین در تیم مس در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب به امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۱۳ رسیدند و دو امتیاز حساس از این بازی کسب کردند.

پیش از این سایپا با نتیجه سه بر یک مقابل مس رفسنجان در دور رفت متحمل شکست شده بود.

با مشخص شدن وضعیت تیم‌ها تکلیف باشگاه‌های حاضر در مرحله بعد نیز مشخص شد.

مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان از روز سه‌شنبه سوم اسفندماه آغاز می‌شود و قرعه‌کشی ساعت برگزاری این مسابقات ساعت ۱۰ فردا (دوشنبه ۲۵ بهمن) به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، اما برنامه بازی‌ها به قرار زیر است:

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پاس گرگان

لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان

مقاومت شهداب یزد – مس رفسنجان

پیکان – شهرداری ارومیه

نتیجه آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان (آذرباتری ارومیه – فولاد مبارکه سپاهان) که دیرتر از سایر بازی‌ها آغاز شده است هیچ تأثیری در این برنامه ندارد.

منبع : مهر