«ستاد عالی» بازی‌های آسیایی بالاخره آغاز به کار کرد

«ستاد عالی» بازی‌های آسیایی بالاخره آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سجادی وزیر ورزش که تشکیل ستاد عالی ویژه بازی های آسیایی را یکی از اولویت های کاری خود در آغاز به کارش عنوان کرده بود بالاخره بعد از گذشت سه ماه از ورودش به وزارت ورزش و در حالی که تنها ۹ ماه به آغاز این دوره بازی های آسیایی باقی مانده نسبت به این مهم اقدام کرده است.

اولین نشست این ستاد صبح امروز شنبه در محل وزارت ورزش و به ریاست حمید سجادی برگزار شد. سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی، علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش از جمله افراد حاضر در نشست امروز هستند.

وزیر ورزش در حالی در فاصله کم باقی مانده تا بازی های آسیایی تشکیل ستاد عالی را مورد توجه قرار داده است که هنوز معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای خود را مشخص نکرده است در حالیکه طبق سنوات گذشته این معاون یکی از اعضای اصلی ستاد به حساب می آید. به همین دلیل رغبتی که طی هفته های اخیر پیگیر مسئولیت های مربوط به معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای بود در نشست امروز هم شرکت کرده است.

ستاد عالی ویژه بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین در حالی تشکیل و آغاز به کار کرده است که کمیته ملی المپیک پیش از این و به دلیل تاخیر در تشکیل این ستاد، انجام اقدامات لازم جهت آماده سازی کاروان اعزامی به این بازی ها را در دستور کار قرار داده بود و در همین راستا طی هفته های اخیر پیگیر برگزاری نشست هماهنگی با مسئولان رشته های کاندید اعزام به هانگژو بوده است.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی طی روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین و در ۴۰ رشته برگزار می‌شود.

تصمیم گیری در مورد تعداد نهایی رشته‌های اعزامی، شرایط کیفی و کمی کاروان و … از جمله مواردی است که به طور طبیعی باید توسط اعضای ستاد عالی بازی های آسیایی در مورد آنها تصمیم گیری شود. البته که این اعضا هنوز به صورت رسمی توسط وزیر معرفی نشده اند و حکم خود دریافت نکرده اند.

منبع : مهر