سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی پایین‌تر از میانگین کشوری است

سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی پایین‌تر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان که در تالار ابن هیثم برگزار شد، با اشاره به این مطلب که سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی بخصوص در برخی مناطق بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری تلاش شد منابع لازم برای این منظور تامین شود بنابراین کلیه پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان تامین اعتبار شده و عملیات ساخت آن به پایان می رسد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص جمع آوری مدارس کانکسی گفت: اعتبار مورد نظر برای این امر بزودی تامین و این مدارس جمع‌آوری می‌شوند.

وی افزود: دو سال دوری دانش آموزان از آموزش حضوری تاثیرات منفی داشته که باید زیرساخت‌های لازم و کمبودهای موجود در استان مرتفع شود و جبران عقب ماندگی مدت گذشته هم بشود که برای این منظور الزامات کار از جمله محتوا و نرم افزار لازم در اختیار معلمان هست و امید داریم شاهد توفیقات در این عرصه باشیم.

نظری در ادامه بیان کرد: وظیفه داریم نگاه پرورشی در کلیه فعالیت‌ها را با توجه به همه گرفتاری‌های موجود در سطح جامعه و فعالیت عناصر اخلالگر مسائل فرهنگی، تقویت کنیم و باتوجه به درازمدت بودن تاثیر کارهای فرهنگی بیش از پیش به این حوزه توجه و اقدامات لازم را انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین مشکل موجود در شاکله آموزش و پرورش را مسائل و مشکلات مربوط به معلمان، بازنشستگان و شاغلان این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح رتبه‌بندی این مشکلات صنفی و مسائل مربوط به آن برطرف شود.

نظری گفت: رسالت آموزشی و پرورشی، ماموریت اصلی معلمان است و امید داریم مسوولان دولتی بیش از گذشته زمینه را برای انجام این رسالت فراهم آورند.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید فضای امن اخلاقی در آموزش و پرورش برقرار باشد و مدارس از هرگونه انحرافات اخلاقی برکنار باشند و لازم است والدین این اطمینان را پیدا کنند و برای تحقق این انتظار باید از همه امکانات بهره برد.

منبع : مهر