سردرگمی فیفا و AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

سردرگمی فیفا و AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه الشرق الاوسط عربستان خبر داد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در حال رایزنی و گفتگو با کنفدراسیون آسیا برای ارائه تاریخ بازی‌های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا است تا نماینده این قاره برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا مشخص شود.

طبق تقویم AFC، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا روزهای ۳ و ۴ فوریه، مرحله یک چهارم نهایی روز ۷ فوریه، مرحله نیمه نهایی روز ۱۲ فوریه و بازی‌های رفت و برگشت فینال هم روزهای ۱۹ و ۲۶ فوریه برگزار می‌شود.

این تقویم برای شرق آسیا متفاوت است به این صورت که مرحله یک هشتم روزهای ۱۸ و ۱۹ آگوست و مراحل یک چهارم و نیمه نهایی ۲۲ و ۲۵ آگوست برگزار می‌شود.

معضل کنفدراسیون فوتبال آسیا، تقویمی است که برای بازی‌های منطقه غرب در نظر گرفته است چرا که این رقابت‌ها بعد از تاریخ جام باشگاه‌های جهان است.

باوجود مذاکرات فیفا با AFC، تقویم کنفدراسیون آسیا بسیار فشرده و سنگین است و مانع برگزاری هر مسابقه‌ای در منطقه غرب در ماه‌های نوامبر و دسامبر می‌شود چرا که بازی‌های جام جهانی هم در پیش است.

این برنامه ریزی باعث شده تا احتمالاً الهلال به عنوان قهرمان دوره گذشته بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای جام باشگاه‌های جهان به فیفا معرفی بشود.

اگر عربستان میزبان جام باشگاه‌های جهان بشود، پوهانگ کره جنوبی به عنوان نایب قهرمان دوره گذشته در کنار الهلال نماینده آسیا خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم فولاد خوزستان به عنوان تنها نماینده ایران به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته است. در صورتی که قرار بر معرفی قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته برای جام باشگاه‌های جهان باشد، فولاد حتی در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان را کسب نخواهد کرد.

منبع : مهر