سرقت خط قرمز دستگاه قضایی خوزستان است

سرقت خط قرمز دستگاه قضایی خوزستان است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس حسینی پویا در جلسه کارگروه حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: دستگاه قضائی خوزستان بر نمی تابد که عده‌ای بخواهند اموال عمومی را به سرقت ببرند و به زیرساخت‌های شهری در استان ضربه‌ای وارد کنند.

وی تصریح کرد: سرقت خط قرمز ماست و همان گونه که تاکنون در خصوص سارقان کمترین عفو و تخفیفات را قائل بودیم از امروز نیز به دادسراهای استان بخش نامه ارسال کردیم که نسبت به متهمان سرقت اشد مجازات را درخواست و در اجرای احکام نیز سختگیرانه عمل کنند و به محکومان سرقت، مرخصی یا اشتغال به کار ندهند تا شاهد کاهش سرقت در استان باشیم.

حسینی پویا ادامه داد: در کنار مجازات سارقان به یکسری اقدامات پیشگیرانه دیگر از جمله افزایش روشنایی‌ها و ارتقای کیفیت ایمنی پل‌ها و همچنین تجهیز اماکن عمومی به دوربین‌های مدار بسته و پایش مانیتورینگ نیاز است.

وی گفت: هزینه‌ای که صرف نگهداری و بازپروری محکومان می‌شود از بیت المال است و اگر این هزینه صرف اقدامات پیشگیرانه شود، نتیجه مطلوب‌تری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

به گزارش مهر، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، معاونان دادستان اهواز، فرماندار و شهردار اهواز و کارون و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و پلیس در این نشست حضور داشته و هر کدام نیز به بیان راهکارهای خود پرداختند و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

بازگشایی پل ششم اهواز ظرف ۴۵ روز آینده با همکاری شرکت صنایع فولاد اهواز و شهرداری شهرهای اهواز و کارون از جمله مصوبات این نشست بود.

منبع : مهر